בססח

מתרחבת ההתנגדות בממשלה להעלאת שווי הרכב

גם השר ליברמן הודיע לפורום ה-CFO כי הוא מתנגד לכוונת האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד
2/05/2007


ליברמן: לא הייתה הסכמה בממשלה להעלאת שווי הרכב # הרפורמה חמורה ואסור שתעבור בוועדת הכספים ותפגע בשליש היצרני של ישראל

נגה קינן: התנגדות השרים בממשלה מעידה על הליך לקוי של אישור הרפורמה בממשלה. פורום CFOקורא לביטול הצעת הממשלה להעלות את שווי רכב

מתרחבת ההתנגדות בממשלה לכוונה להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד. השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן, הודיע לפורום ה-CFO, המוביל את המאבק ברפורמה,  כי הוא מתנגד נחרצות לרפורמה ולכוונת האוצר להגדיל את המיסוי על הנהנים מרכב צמוד. זאת כשבוע לאחר ששר התחבורה הודיע לפורום ה-CFOכי מדובר ברפורמה "צולעת" ו"לוקה בחסר" וכי הוא מתנגד לה.

לדברי השר ליברמן, הרפורמה המתוכננת באוצר היא "חמורה" ופוגעת בשליש היצרני של ישראל. לדבריו, מדובר באותו שליש שעובד, משרת במילואים ומשלם מיסים.  בנייר עמדה שהעביר ליברמן לפורום טען השר לעניינים אסטרטגיים כי הרפורמה היא מהלך מוטעה וכי הוא מקווה שתידחה על הסף בוועדת הכספים.

לעמדתו של השר ליברמן כפי שהועברה לפורום ה-CFO ולהתנגדותו למהלך אותו מתכנן האוצר  השלכות מכריעות על הסיכוי להעביר את הרפורמה. דבריו מהווים רוח גבית למתנגדים למהלך ובראשם יו"ר וועדת הכספים, סטס מסז'ניקוב, חבר סיעתו של ליברמן וממובילי ההתנגדות הפרלמנטרית לרפורמה.

ליברמן יוצא נגד הטענות שנשמעו ולפיהם הממשלה אישרה את הרפורמה. "נושא העלאת שווי רכב הובא לממשלה במסגרת כוללת של מכלול צעדים לצמצום הפערים החברתיים והגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה" אומר ליברמן. "בממשלה היה עיסוק במס הכנסה שלילי, פנסיה חובה והשתתפות במעונות. לגבי העלאת שווי רכב – הוחלט להעביר את הדיון לקבינט הכלכלי. לא הייתה הסכמה בממשלה להעלאת שווי הרכב ואני מקווה שועדת הכספים תדחה אותו על הסף" אומר ליברמן לפורום ה-CFO.

לדברי  נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO, לאור ההתנגדות של שרים בכירים בממשלה לרפומה המוצעת של האוצר, הפורום קורא להחזיר את הדיון ברפורמה לממשלה. "הליך אישור הרפורמה בממשלה, כפי שמעידים השרים, לא היה תקין וכרך את רפורמת שווי הרכב ברפורמות אחרות. ללא ספק בדיון מחודש בממשלה הרפורמה, במתכונתה הנוכחית, לא תעבור".

כזכור, גם השר מופז הודיע לפני כשבוע כי הוא מתנגד לרפורמה במתכונתה הנוכחי וכי התחבורה הציבורית אינה ערוכה לתת פיתרון לרכבים הצמודים. בדומה לליברמן, גם מופז טען כי הכדור נמצא כעת בידי וועדת הכספים וכי היא זו שתצטרך להחליט האם בכוונתה לפגוע במעמד הביניים ובאותם אנשים הנושאים ברוב נטל המס ונטל המילואים.

עבור לתוכן העמוד