קרמבולה

החוסן הנפשי בחברות המובילות במשק בעת הנוכחית

17/11/2020
החוסן הנפשי בחברות המובילות במשק בעת הנוכחית (הגדל)

בתקופת הקורונה, החוסן הנפשי של עובדי החברות המובילות במשק הישראלי החל להטריד יותר ויותר את הנהלות החברות. לבקשת החברים, קיימנו סקר אנונימי שמטרתו הערכת המענה הנפשי שניתן לעובדי והנהלת החברות בתקופה מאתגרת זו. המסקנות שעלו מובאות בכתבה זו.


רותם לוי


הסקר בדק ומצא עד כמה נושא החוסן הנפשי נמצא על השולחן בהנהלת החברה, באילו אמצעים החברות נותנות מענה נפשי לעובדים ולהנהלה, ועד כמה מענה זה יעיל. לסקר השיבו 125 CFOs.

חברי ההנהלה של מרבית העונים לסקר מוטרדים עתה יותר מתמיד מהמצב הנפשי של העובדים (כ-70%). אחת מצורות ההתמודדות הנפוצות עם המצב הנפשי היא קיום אירועי רווחה לעובדי החברה. כ-30% מהחברות מקיימות בעת הנוכחית יותר אירועי רווחה (בהתאם להנחיות).

צורה נוספת להתמודדות עם מצב החוסן הנפשי, היא תפעול קו חם אנונימי או מענה נפשי אנושי שונה. כ-20% מהחברות מפעילות קו חם אנונימי. כמחצית מתוך החברות המפעילות קו חם, משתמשות בספקים חיצוניים כגון: אשחר, מתן מיתר, ICAS, מור שמיר, או ספק מחו"ל. החצי השני מתוך המשיבים על שאלה זו העידו כי יש להם ספק פנימי או שירות פסיכולוגי פנימי, אצל חלק מהחברות הללו המענה הנפשי הפנימי פועל כבר במשך שנים. אולם, במעט מהחברות העובדים משתמשים במענה הנפשי: פחות מ-10% ממנהלי החברות המתפעלות קו חם יודעים בוודאות שהוא בא לכדי שימוש. בנוסף, לא ידוע אם הנהלת החברה משתמשת כלל בקווים החמים. אדרבא, מרבית המשיבים העידו כי הם משוכנעים שהנהלת החברה אינה משתמשת כלל במענה הנפשי.

נושא החוסן הנפשי עלה על שולחן ההנהלה של 70% מתוך החברות המובילות במשק מפתיחת המשבר. אולם, מספר אפסי ממנהלי.ות החברות עושות.ים שימוש במענה נפשי.

פורום CFO הציע בסקר להשיק קו חם אנונימי עבור CFOs, כ-20% מהמשיבים לסקר מעוניינים בפתיחת קו חם אנונימי עבור CFOs במסגרת הפורום. הנושא נשקל.

פורום CFO ממשיך לעקוב אחר השפעות משבר הקורונה על החברות המובילות במשק ולמצוא פתרונות מקצועיים וישימים לאתגרי המשבר.


לתוצאות הסקר לחצו כאן

עבור לתוכן העמוד