20/11/2024 | קורס קורס כלכלנים עסקיים FP&A -מחזור 15 |
29/12/2024 | Road Show פורום המשקיעים |
29/12/2024 | קורס Tax strategy and beyond |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
29/01/2025 | מפגש מימון |
14/09/2025 | הכנס השנתי של ה-CFOs |
|
אופיר בר לבב CFO טייקו ישראל- על פילוסופיה וניהול כספים |
|||
17/07/2014 | |||
ויסוניק נוסדה בשנת 1973. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מתקדמות של אבטחה ביתית ונחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות האבטחה האלחוטיות. החברה מעסיקה כ- 500 עובדים במפעל הייצור שלה בקריית גת וכ-200 עובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל-אביב. בדצמבר 2011 נרכשה ויסוניק על ידי תאגיד טייקו הבינלאומי (Tyco International) והפכה לטייקו ישראל. חברת טייקו היא תאגיד ענק המוביל בעולם בתחום האבטחה ומוצרי ההגנה מפני אש (Fire & Security). לתאגיד כ-70 אלף עובדים בעולם והוא מציג הכנסות של כ-10.5 מיליארד דולר בשנה. אופיר בר-לבב (39), CFO של חברת טייקו ישראל, עשה מסלול מקצועי שאינו אופייני לסמנכ"לי כספים, שילב בלימודי התואר הראשון בחשבונאות גם לימודי פילוסופיה ובהמשך, ויתר על תקופת התמחות. בראיון הוא מספר כיצד מגיעים לפסגה מנקודת פתיחה שונה. לימודי חשבונאות ופילוסופיה, איך משלבים בין שני תחומים כל-כך שונים? "אני בוגר לימודי חשבונאות ופילוסופיה לתואר ראשון ולימודי פילוסופיה לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב. תמיד רציתי ללמוד פילוסופיה ובזמנו חשבתי שכדאי ללמוד גם חשבונאות כיוון שמפילוסופיה קצת קשה יותר לעשות קריירה. ואכן, בניתי קריירה מצליחה בזכות לימודי החשבונאות, אולם לימודי הפילוסופיה סיפקו לי כלים חשובים לא פחות להצלחה, לראייה קצת אחרת. החלום שלי הוא עדיין להגיע בעתיד ללימודי דוקטורט בפילוסופיה". ובדרכך המקצועית גם דילגת על תקופת ההתמחות, מדוע? "ויתרתי על ההתמחות כיוון שמיד עם סיום הלימודים קיבלתי הצעת עבודה מחברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) לתפקיד מנהל כספים במפעל הייצור של פרינגלס בבלגיה. מילאתי את התפקיד במשך שנתיים בהם צברתי ניסיון בינלאומי בתחום, לאחר מכן חזרתי לישראל ולאחר שורה של תפקידים באגף הכספים מוניתי לסמנכ"ל הכספים של הסניף המקומי של החברה. בהמשך נשלחתי שוב לחו"ל הפעם למטה האירופאי של פרוקטר אנד גמבל בז'נבה. בהתחלה שימשתי בתפקיד מנהל הכספים של תחום החיתולים במזרח אירופה, מזרח תיכון ואפריקה ובהמשך מוניתי לאחראי על התכנון הפיננסי העולמי בתחומי השיער והטיפוח האישי הכוללים מותגים כגון'פנטן' ו'הד אנד שולדרס'. לאחר כשלוש שנים בשוויץ חזרתי לארץ אך עבדתי בעיקר בחו"ל כממונה על פרויקטים של פיתוח עסקי. בין היתר עסקתי באינטגרציה במיזם משותף של P&G עם חברת טבע בתחום התרופות ללא מרשם, ובהמשך בהקמת מיזם משותף עם חברת סטרט אפ ישראלית בתחום טעינה אלחוטית (Duracell Powermat). "לאחר עשר שנים בפרוקטר אנד גמבל קיבלתי פנייה מחברת טייקו שבדיוק באותה עת רכשה את ויסוניק. פנו אלי כיוון שחיפשו סמנכ"ל כספים ישראלי עם אוריינטציה וניסיון בחברה גלובלית שיסייע בהובלת השינוי המבני של החברה שהפכה מחברה ציבורית ישראלית לחלק מתאגיד בינלאומי. השתכנעתי שמדובר בתפקיד מאתגר ומאז אני בטייקו ישראל כבר שנתיים". מהם תחומי האחריות שלך בחברה? "בטייקו ישראל אני אחראי על אגף הכספים ומנהל צוות של 15 עובדים.. בנוסף, ביחד עם מנכ"ל טייקו ישראל, אנחנו מנהלים את תחום המיזוגים והרכישות (M&A) עבור כל חטיבת מוצרי האבטחה של טייקו (Tyco Security Products). במסגרת זו אנו מזהים חברות שיכולות להתאים לטייקו, עורכים תהליך סינון ובסופו של דבר מובילים את תהליך הרכישה". עם אלו אתגרים אתה מתמודד במסגרת תפקידך? "אני מתמודד עם כמה אתגרים עיקריים כשהראשון הוא אתגר ארגוני וניהולי. הגעתי לחברה בת 40 שנה עם תרבות ארגונית חזקה ותהליכים מובנים. לכן האתגר העיקרי זה להפוך את החברה מישראלית ציבורית, לחלק מתאגיד בינלאומי. זה כולל שינוי בכל מערך הדיווח ושינויים במערך הפיננסי בכל התפקידים כיוון שרבים מאנשי הצוות עשו תפקיד מסוים שהיה רלוונטי לחברה הישראלית אך אינו רלוונטי לחברה כחלק מתאגיד בינלאומי. האתגר המרכזי שלי הוא להביא את החברה לסטנדרטים של חברה בינלאומית בכל ההיבטים. "אתגר נוסף קשור לצמיחה האדירה של החברה שמאז שעברה לבעלות טייקו הכפילה את מחזור המכירות שלה, דבר יוצא דופן בתחום שלנו. כיום החברה בתהליך התרחבות גדול בכוח אדם בשל צמיחה מאוד מהירה. ויש לזכור כי אנחנו חווים צמיחה מאוד מהירה תוך כדי תהליך אינטגרציה בו אנו הופכים לחלק מגוף בינלאומי. גייסנו מעל 100 איש בישראל בעיקר בפיתוח ובייצור ומבחינת טייקו, רכישת ויסוניק היא סיפור הצלחה גדול, ונחשבת אחת הרכישות המוצלחות ביותר שטייקו ביצעה". מהן לדעתך התכונות החשובות להצלחת מנהל בכיר בארגון? "יש כמה תכונות החשובות מאוד להצלחתם של מנהלים בארגונים גלובליים, כאשר החשובה שבהן היא היכולת להניע ולהוביל אנשים ותהליכים בכדי לעמוד ביעדים. זו תכונה שחשובה למנהל בכיר בכל ארגון, אך כשאתה עובד בצוותים גלובליים האתגר הכי גדול הוא להצליח להניע אנשים בסביבה מטריציונית.. "תכונה שנייה שמאוד חשובה, היא היכולת לתקשר עם אנשים מתרבויות שונות, הדוברים שפות שונות. לשבת בחדר אחד עם סיני, לבנוני, אמריקאי וצרפתי, ולהיות מסוגל להתנהל ולהוביל מהלכים עם כולם יחד, זו תכונה מאוד חשובה. "תכונה נוספת שכדאי לציין היא היכולת להיות ממוקד מטרה. מדובר בארגונים גדולים מאוד בהם מועסקים מאות אלפי עובדים, זו לא חברת סטארט אפ. לכן, ההצלחה של מנהל בארגון כזה תלויה גם ביכולת שלו להוביל שינויים, להיות ממוקד, להתרכז בדברים החשובים ולא ללכת לאיבוד בארגון שבו קל מאוד ללכת לאיבוד כשאתה לא ממוקד". כמי שחובש כמה כובעים בחברה, אתה מוצא זמן לתחביבים, למשפחה? "אני מקפיד להגיע הביתה כל יום לכל המאוחר בשבע בערב על מנת להספיק ולבלות עם הילדים ולכן בדרך כלל ממשיך לעבוד גם בלילות. בימי ראשון שבהם לא עובדים בחו"ל, אני מסיים בשלוש אחר הצהריים בכדי לבלות את היום עם שני בני הקטנים. אני עושה פעילות גופנית, בעיקר ריצה, ובחורף כשמזדמן לי אני עוסק גם בגלישת סנובורד. אני ממשיך לעסוק באהבה הגדולה שלי – הפילוסופיה, קורא ספרים רבים בנושא וזו תרומה גדולה לנפש". |
|||
|
|||