19/06/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
20/11/2024 | קורס קורס כלכלנים עסקיים FP&A -מחזור 15 |
29/12/2024 | קורס Tax strategy and beyond |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
|
המעסיק והפנסיה בעולם דיגיטאלי |
|||
בתקופה האחרונה החיסכון הפנסיוני זוכה לכותרות רבות בעיתונות ולאו דווקא בעיתונות הכלכלית. התארכות תוחלת החיים בישראל, ביטול מקדמי הקצבה המובטחים, הורדת דמי הניהול, העלאת גיל הפרישה יצאו ממדורי הכלכלה והפכו להיות חלק מסדר היום הציבורי בישראל. כל זה הינו חלק מתהליך אותו מוביל האוצר בשנים האחרונות ועיקרו העברת האחריות על החיסכון הפנסיוני לידי האזרח. הרגולטור מכוון ליצירת שוק חופשי ומתוחכם בו הלקוח, דיינו המבוטח, הוא המלך והוא יחליט לגבי המוצר הפנסיוני או מבנה החיסכון לאורך שנות עבודתו. מלבד האחריות שואף הרגולטור להעניק לציבור גם כלים לבחירה וניהול נכון של אפיקי החיסכון הפנסיוני: אפשרות לניוד בין מוצרים, ניהול משא ומתן על דמי ניהול ואפילו מסמך הנמקה אשר אמור לסייע להבנה נכונה של הבחירות אותן ביצע. פנסיית החובה מחייבת את המעסיק להיות מעורב צו ההרחבה לפנסיית חובה השליך לתוך העולם הפנסיוני אלפי מעסיקים שעד כה לא נאלצו להתמודד עם המציאות המורכבת. מעסיקים אלה נעזרים במקרים רבים בסוכני הביטוח להסדרת התשלום לפנסיית חובה ובמקרים אחרים, בעיקר מחוסר ידע, פשוט מפרים את הוראות הצו. לדוגמא, עובד אשר התחיל לעבוד במקום עבודה. תוך כמה זמן יש להתחיל להפקיד עבורו לפנסיה. האם תוך שלושה חודשים או חצי שנה? האם ניתן להפקיד עבורו לקרן בררת המחדל הקיימת בעסק או שאנו חייבים להפקיד למוצר הפנסיוני אשר ברשותו? החלטות שמתקבלות על ידי המעסיק באמצעות מנהלי משאבי האנוש או מנהלי הכספים עתידות לשמש את העובד ומשפחתו שנים רבות לאחר מכן. בפני המעסיק עומד האתגר כיצד ניתן להתמודד עם הפער בין השינויים והחידושים בתחום מצד אחד ומצד שני אחריותו של המעסיק להסדר פנסיוני לעובד. הטכנולוגיה לרשות המעסיק לצד המאבק היום יומי על הפרנסה נאלץ כעת המעסיק להתמודד עם עולם החיסכון הפנסיוני והרגולציה הנרחבת שקיימת בו. לעזרתו עומדים היום מספר כלים לניהול נכון יותר של תכניות הפנסיה לעובדים.
בעוד האוצר רואה בעובד, אדם רציונאלי המסוגל לבצע את הבחירה המושכלת ביותר עבורו, אנו העוסקים בתחום רואים כי המציאות בשטח שונה בהרבה. בניגוד לשוק הסלולר, הניוד בקרנות הפנסיה לא הפך לנחלת הכלל, העובד מתקשה לבחור במוצר המתאים ביותר עבורו והן הייעוץ הפרטי והייעוץ הבנקאי מדשדשים במקום. |
|||
|
|||