קינן לוועדת הכספים: השווי הכלכלי האמיתי של רכב חברה זהה, בממוצע, לערך הנוכחי. אין כל סיבה כלכלית להעלות את שווי רכב

קובי שרון, יו"ר וועדת מסים בפורום: ההעלאה המקסימלית של שווי צריכה לעמוד על 320 ₪ וההורדה המקסימלית על 585 ₪
17/07/2007

מתחשיב שנערך בפורום ה-CFOהמאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק עולה כי כבר כיום חלק ניכר מהעובדים הנהנים מרכב צמוד משלמים יותר מהשווי הכלכלי האמיתי של ההטבה. על פי התחשיב גובה ההעלאה המקסימאלית של שווי הרכב צריכה להיות 320 ₪ בלבד. לעומת זאת כבר כיום מקבלי הרכבים בדרגות הגבוהות משלמים  585 יותר משווי ההטבה האמיתי. כל זאת בניגוד מוחלט לטענת האוצר כי יש להעלות במאות ואלפי שקלים את גובה המס המוטל על הטבת הרכב הצמוד. התחשיב שנערך בפורום נשלח לחברי וועדת הכספים לקראת הדיון שיתקיים בנושא מחר.

על פי כלכלני פורום ה-CFO, ובהסתמך על נתוני "חשב" והלמ"ס, העלות לשימוש רכב בדרגה 2  הינה 2.00 ₪ לכל קילומטר, ובסה"כ שווי ההטבה האמיתי עומד על  1,650 ₪ בחודש. לדברי קובי שרון, יו"ר ועדת מיסים בפורום CFO, בפועל, במצב הנוכחי, מחושב שווי רכב לפי 1,330 ₪ בחודש, דהיינו התוספת המקסימאלית לשווי רכב בדרגה 2 הוא 320 ₪ בלבד ולא אלפי שקלים כפי שטוען האוצר. לעומת זאת, על פי התחשיב, עובדים ברכבים מדרגה 5 ומעלה משלמים כבר כיום למעלה מ-340 ₪ יותר מהשווי האמיתי.

עלות כלכלית אמיתית לשווי רכב

לפי הנחיות רשות המיסים, מסתמכים התחשיבים על נתוני "חשב" והלמ"ס:

דרגת רכב

עלות לק"מ לפי "חשב"

תחשיב לפי 9,900 ק"מ שימוש פרטי

שווי רכב כיום

השינוי האפשרי

דרגה 1

1.71

1,411

1180

231

2

2.00

1,650

1330

320

3

2.28

1,881

1740

141

4

2.78

2,294

2160

134

5

3.26

2,690

3030

-341

6

4.22

3,482

3850

-369

7+

5.17

4,265

4850

-585

מקור: פורום ה-CFO

לדברי נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO מהתחשיב עולה כי כבר היום המחיר אותו משלמים מקבלי הרכב הצמוד מכסה, בממוצע, את השווי הכלכלי האמיתי. לדבריה, אין להוריד את שווי הרכב של דרגות הרכב הגבוהות ואין גם להעלות את שווי הרכב לדרגות הנמוכות. זהו בממוצע שווי הרכב האמיתי, מתוקן חברתית.

בפורום ה-CFO אומרים, לקראת ישיבת וועדת הכספים ביום שני, כי מעבר לכך, לא ניתן להשוות בין רכב חברה ובין רכב פרטי, ובוודאי שאין סיבה להכביד את המס על הנהנים מרכב עבודה עובד המשתמש ברכב חברה איננו יכול לבחור סוג, דגם, צבע, איבזור וכו', הוא מוגבל בשימושים כגון – נסיעה בכביש 6 וזהות הנוהגים ברכב והוא מהווה פרסומת נוסעת לחברה באמצעות הלוגו המודפס על הרכב.

בפורום ה-CFO מעריכים כי וועדת הכספים ושר האוצר הנכנס רוני בר-און ידחו את כוונת האוצר להעלות במאות ואלפי שקלים את המיסוי.

ביזפורטל   ביזפורטל
גלובס און ליין   גלובס און ליין
דה מרקר און ליין   דה מרקר און ליין
עבור לתוכן העמוד