פורום מנהלי כספים ראשיים CFO

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל

פרטי התקשרות

פנחס רוזן, 72 תל אביב 6951294

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

ניהול כספי בלחיצת כפתור

6/04/2014
ניהול כספי בלחיצת כפתור (הגדל)

לרגל אירוע ה-cloud day שמקיימת אורקל ישראל השבוע, מספר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות בכיר באורקל ישראל, על היתרונות באפליקציות ייעודיות למשרדי CFO

ספר על הדרך המקצועית שעשית עד לתפקידך הנוכחי

"יש לי תואר שני במנהל עסקים, עליתי לארץ מקולומביה לפני 25 שנה ואני עוסק בתחום מערכות מידע משנת 1991. מלאתי שורה של תפקידי ניהול בכירים במטריקס ובאפליקום ובעשר השנים האחרונות אני סמנכ"ל בכיר באורקל ישראל ומנהל את חטיבת האפליקציות העסקיות של אורקל ישראל בתחומי ה- ERP, CRM, אפליקציות ענן וגם בתחום של אפליקציות ייעודיות למשרדי CFO. במסגרת תפקידי אני נמצא בקשר רציף עם סמנכ"לי הכספים של הארגונים איתם אנו עובדים, משום שבשנים האחרונות ה-CFO הוא גורם מפתח בתחום של מערכות מידע בארגונים".

מהו בעיניך האתגר הגדול ביותר של ה- CFO ומחלקת הכספים בתחומי ה-IT של החברה?

"אציין שלושה אתגרים גדולים ביותר של ה- CFO: הראשון הוא מעורבות משמעותית בעיצוב תהליכים עסקיים בתוך הארגון. ככל שחברות גדלות, עליהן למסד תהליכי עבודה רוחביים ולהטמיע אותם ברחבי הארגון. הדבר בולט במיוחד בארגונים המבצעים רכישות ומיזוגים. ככל שהארגון מצליח להטמיע תהליכי עבודה אחידים רוחביים, וככל שהוא מצליח ליצור גם אחידות במערכות המידע, כך משתפרת היכולת ורמת השליטה הניהולית.

"אתגר שני הוא התמודדות עם מצבי שוק משתנים. היכולת לחזות את ההשלכות של שינויים בסביבה העסקית, על-ידי עריכת סימולציות ובחינת תרחישים ( What-If analysis ) מקצרת את זמן התגובה של ההנהלות למצבים משתנים ומאפשרת למקבלי ההחלטות להיערך נכון יותר ולהפחית את הסיכונים הכרוכים במצבים אלו.

"האתגר השלישי הוא התמודדות עם רגולציות בכל התחומים ובסופו של דבר נדרשים כלים מתחום ה-IT על מנת להטמיע רגולציות בצורה מהירה יותר ומבוקרת".

בעיניך, מהן התכונות החשובות ביותר של מנהל בכיר בארגון גדול?

"לדעתי מנהל בכיר בארגון גדול חייב להיות בעל יכולת 'התמצאות במרחב' בעיקר משום שחברות גדולות נוטות לעבוד תחת מבנה מטריציוני מורכב. להבין היטב מי משפיע עליו ועל מי הוא משפיע בכל הרבדים. עליו להיות מסוגל לפעול כ- Good Corporate Citizen ולהבין, שיש הרבה משימות שצריך לעשות לטובת החברה ולא רק למען היעדים האישיים שנקבעו לו. נושא זה דורש ממנהל להיות "חיה ארגונית חברתית". כמו כן, מנהל טוב חייב להיות מסוגל לתרגם את האסטרטגיה הגלובאלית של הארגון לתפקיד שלו, ולפעול בתחומי התפקיד שלו באופן שמתיישר עם האסטרטגיה הארגונית. בנוסף, עליו לדעת לקבוע יעדים לכפופים לו ולמדוד אותם בכלי מדידה, המביאים גם אותם להתנהל בהתאם למטרות האסטרטגיה הגלובאלית והיעדים שלו כמנהל".

איזה שלושה דברים הכי משמעותיים קורים בתחום התוכנות הארגוניות ושכדאי למנהלי כספים לדעת עליהם?

"הדבר הראשון הוא המעבר ליישומים עסקיים בענן. התקדמות טכנולוגיית אבטחת המידע, מאפשרת לארגונים לבטוח בפתרונות ענן והמגמה שהתחילה בשימוש בפתרונות CRM בענן, מתרחבת כיום לכמעט כל תחום של פתרונות עסקיים. העובדה שארגונים יכולים להימנע מהשקעות CAPEX בציוד, חומרה, תוכנות ועוד, ולקבל את כל זה כשירות המשולם לאורך תקופת השימוש (OPEX), מקילה עליהם מבחינה פיננסית ומאפשרת ליהנות מהיתרונות של יישומים עסקיים מורכבים, המתוחזקים על-ידי מיטב המומחים של ספקי התוכנות.

"המגמה השנייה החשובה כיום היא ש- ERP הוא כבר לא חזות-הכל, אלא הופך לחלק ממארג התוכנות הארגוניות. התקדמות התשתיות הטכנולוגיות, מאפשרת לארגונים להשתמש בפתרונות המיטביים ביותר בכל תחום Best-of-Breed, תוך שיצרני התוכנות מספקים אותן עם יכולות התממשקות מובנות לפתרונות ERP המובילים בשוק.

"דבר שלישי הוא ההתקדמות שנעשתה באספקת פתרונות מתקדמים לניהול ה: Office of the CFO. כיום, שימוש בגליונות אלקטרוניים כתוכנות מרכזיות לטיפול בנושאים רגישים כדוגמת איחוד דוחות כספיים, תכנוןתקציב ותחשיבי רווחיות, הופך לפחות ופחות מקובל בחברות מתקדמות, הן בארץ והן בעולם".

כיצד תוכנות לניהול ה- Office of the CFO מפחיתות את העומס ומייעלות את עבודת יחידת הכספים?

"ניתן לראות זאת במספר תחומים בולטים: הראשון הוא איחוד דוחות כספיים: איסוף הנתונים הכספיים מהחברות הבנות מבוצע במערכת כתהליך דיווח עצמי תוך שהמערכת ממירה את סעיפי הדיווח למבנה חברת האם ומבצעת בקרות תקינות וסבירות אוטומטיות למניעת טעויות דיווח. יישום המערכת באמצעות באמצעות Implementation Starter-Kit מצמצם את משך הפרוייקט ואת עלותו ומאפשר ליהנות מהנסיון שנצבר בקרב המיישמים כדי לקבל מערכת מאוד מתקדמת ובמחיר סביר.

"תחום שני הוא שליטה בתהליכי סוף תקופה: באמצעות פתרון כדוגמת Financial Close Management, מנהל הכספים מקבל בכל רגע נתון תצוגה גרפית של תקופת הדיווח וסטטוס המשימות, כולל תיעוד מלא של הפעילויות בכל משימה. המערכת מנהלת בנוסף ל'משימות האנושיות, גם משימות אוטומטיות ומריצה באופן אוטומטי תהליכים ממוחשבים, ממשקים, דוחות ומטפלת גם בריכוז תהליכי ההתאמות של חשבונות ומאפשרת למנהל הכספים לקבל תמונת מצב ברורה על קצב התקדמות העבודה.

"תחום שלישי הוא ניהול ובקרת תקציב ותחזיות מתקדם: ארגונים המיישמים מערכות כדוגמת Hyperion Planning בונים תהליכי תכנון תקציב Top Down כדי להפיץ את ה: Targets אל מול Bottom-Up שנאסף מהמחלקות. ניתן לנהל במערכת נתונים מפורטים ברמת קווי מוצרים, לקוחות, ערוצי הפצה ועוד, אשר מסייעים בבחינת תרחישי- What-If ובאיתור הגורמים לסטיות מהתכנון.

בניית מודל התקציב באופן פרטני, מאפשרת להפעיל אותו באופן תקופתי לניהול התחזיות וליצור תחזית מתגלגלת, המספקת תמונת מצב מאוד חשובה לתהליך קבלת ההחלטות של ההנהלה.

ואיך ניתן ללמוד יותר על תחום הפתרונות העסקיים של אורקל?

"בשנים האחרונות חלה ההתקדמות מאוד משמעותית בעולם הפתרונות העסקיים עם המעבר ליישומי Cloud. חברת אורקל ביצעה בשנים האחרונות עשרות רבות של רכישות אסטרטגיות של חברות טובות ביותר בתחומן, הן כדי להרחיב את מגוון הפתרונות המוצע ללקוחות והן כדי למנף את הטכנולוגיות המתקדמות וליצור אינטגרציה בין מערכות אלו, לפתרונות אורקל האחרים. זאת כדי שהלקוחות יוכלו לעסוק ולהתמחות בניהול העסקים שלהם, ולא בפיתוח קישוריות בין פתרונות מובילים מיצרני תוכנות שונים. "ב- 2 באפריל אנו עורכים כנס Oracle Cloud Applications Day במלון דן פנורמה. במסגרת האירוענחשוף את כל האפליקציות לשוק הישראליכך ניתן יהיה לבחון את פתרונות הענן החדשניים של חברת אורקל". אנו נחשוף אפליקציה ייעודית לתכנון תקציב ארגוני כשירות על הענן.

עבור לתוכן העמוד