19/06/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
השוק דורש פתרונות וכיוונים חדשים |
|||
27/10/2013 | |||
"מה שמשותף לכולנו הוא שאנו שותפים בכירים בקביעת האסטרטגיה של הארגון ויישומה, לכן כל השינויים והתמורות סביבנו ואי הוודאות מאד משפיעים על העבודה היומיומית שלנו", אמר מייק לאור בפתיחת דבריו במפגש הבוקר באירוע השנתי של הפורום. לאור, שנכנס לתפקידו במרץ 2013, הציג סקירה של חברת נס טכנולוגיות, חברה גלובלית המתמחה בעיקר בשירותים ופרויקטים לעולם מערכות המידע, פועלת בכ-20 מדינות ומוכרת במאות מיליוני דולרים. לאור שיתף את הנוכחים באתגרים עמם הוא מתמודד: "כמות השינויים והקצב שלהם בתוך נס טכנולוגיות ובעולם מסביבי היא עצומה ובלתי נתפסת. אנחנו כ-CFOs חייבים להיות מכוילים לשינויים האלה. אנחנו שותפים בכירים בהנהלה ולא ניתן לעשות את העבודה באופן מיטבי בלי להיות מודעים לשינויים האלה. אנחנו אחראים להכנת התקציב ולא ניתן לעשות זאת מבלי לדעת מה הולך לקרות מסביבנו, מהן התכניות העסקיות והאסטרטגיה". לאור ציין גם כי על CFO להיות ער ללקוחות שתמיד רוצים משהו שונה. הוא סיפר כי עד לפני כמה שנים נס טכנולוגיות מכרה פרויקטים ענקיים וארוכי טווח, אך מאז שינתה את האסטרטגיה. "יש לנו מתחרים חדשים גם מכיוון שותפים לשעבר. פעם אנשי ה-IT היו הלקוחות שלנו, אבל כיום תקציבי ה-IT עברו ליחידות עסקיות נוספות בארגון. הדבר המאפיין את ישראל, את ארה"ב וגם את אירופה הוא שלקוחות רוצים שנגדל בשרשרת הערך שאנו מספקים להם. לכן דרוש לבצע מעבר מהשמות פשוטות, לשירותי IT בעלי ערך עסקי לארגון ואפילו עד כדי מכירה של נכסי IP. חברה כמו נס יכולה לספק ערך זה מקצה לקצה בזכות הניסיון והגודל שלה וכוללים דברים חדשים רבים שמשתנים בכל עת לפי צרכי הלקוחות - למשל מערכות ליבה למנהל הכספים, את העולם הרב ערוצי למנהלי השיווק ועד מערכות HLS וסייבר לגופים בטחונים ואזרחיים". לדבריו של לאור צריך להבין ש"הגבינה זזה מהר" ולכן חשוב לקצר את הטווח של ה-TIME TO MARKET, "השוק דורש פתרונות חדשים וכיוונים חדשים ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו במהירות ובזמן אמת, להיות אינטראקטיביים, גמישים ודינמיים, לתת ערך עסקי מוסף ללקוחות שלנו בעולם הקמעונאות, בשיווק, בשירות ובכל מקום בארגון וגם מחוצה לו. גם בתוך אגף הכספים אנו מבינים שאם עד כה הסתפקנו בדוחות אשר הראו את המצב הקיים , מהיום אנו חייבים להציג תחזיות מורכבות לעתיד וגם את זה נס יודעת לספק לאור מייחס חשיבות רבה ליכולתו של ה-CFO לתרום לצמיחתה של החברה באמצעות השקעות: "אנחנו מתמודדים עם תנאים מאתגרים – תחרות, מחירים, רווחיות, ומוצאים את עצמנו מטפלים בדברים הפחות נעימים כמו קיצוצים ויעילות. חלק גדול הוא לראות היכן להשקיע. הכוונה היא להשקיע במקומות הנכונים, בצמיחה של החברה קרי רכישת פעילויות, פיתוח IP חדש, שינוי בתפישה העסקית והשקעה בכוח המכירות. כ-CFO, במיוחד בתקופה מאתגרת ודרישה לקצץ, זה חשוב ונכון לתפקיד שלנו, להיות שותפים לבחירת ההשקעות, וזאת כדי ליצור ערך עתידי לחברה שלנו. כמעט תמיד, גם אם אנחנו לא היזמים של הרעיון, זה יגיע אלינו לניתוח, לבחינה ולאישור ההשקעה". |
|||
|
|||