19/06/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
לארי אקרמן CFO פלאפון – כשהמימון פוגש את עולם התקשורת |
|||
ללארי אקרמן קריירה ענפה בענף התקשורת. את הקריירה שלו החל אקרמן, 46, לפני כ-20 שנה, דווקא בתדיראן מוצרי צריכה באגף החשבות, עם תום לימודי חשבונאות באוניברסיטת בר אילן ולאחר תקופת ההתמחות שלו. משם עבר לחברת הכבלים תבל, ושימש כחשב במשך כ-4 שנים. זו הייתה תחילת דרכו בעולם התקשורת. | |||
27/07/2009 | |||
זו הייתה תחילת דרכו בעולם התקשורת. היו אלו הימים הטובים של תעשיית הטלוויזיה בכבלים, כשהמדינה חולקה בין ארבעה זכיינים והחברות נהנו מרווחים גבוהים. לאחר מכן, המשיך אקרמן לסלול את דרכו בעולם התקשורת ועבר לחברת 013 ברק, שם החל בתור חשב, התקדם להיות מנהל הכספים, ובשנת 2000 החליף את ה-CFO היוצא, אלן גלמן. ברק הייתה תחנה משמעותית בקריירה של אקרמן: "הייתי שותף בתהליך החל מהקמת החברה. בעלי המניות החליטו לממן את החברה במודל שהיה מאוד נפוץ בתקופה שלפני התפוצצות הבועה בשנת 2000 - שילוב של הון עצמי נמוך, הסכם למסגרת בנקאי וכן הנפקת אג"ח בחו"ל שהוא נחות לחוב הבנקאי. עברתי את כל שלבי המימון, ועזבתי את החברה כשהיא הייתה לקראת השלמת תהליך הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח", אומר אקרמן. לאחר ברק הצטרף אקרמן לחברת CRE0 כסמנכ"ל הכספים של החברה בישראל, אשר בהמשך נרכשה על ידי קודאק העולמית. שם היה סמנכ"ל הכספים בחברה בישראל, שכלל מרכז פיתוח, תמיכה ויצור מקומי המעסיק כ-1,000 עובדים. "זו הייתה תקופה מאוד מעניינת בה נחשפתי לחברה גלובאלית ענקית " מספר אקרמן. לאחר כשנתיים בתפקיד עזב אקרמן לביטוח ישיר שם שימש כסמנכ"ל הכספים של חברת הביטוח הישיר הגדולה בארץ, וכיהן שם עד לתפקידו הנוכחי בפלאפון. לפלאפון הגיע אקרמן לפני שנה ושלושה חודשים כאשר הוא חמוש בניסיון רב, ומקצועיות מוכחת. כיום הוא משמש כסמנכ"ל הכספים של פלאפון וחבר הנהלת החברה. במסגרת תפקידו מנהל אקרמן את חטיבת הכספים המונה כ-120 עובדים, ואחראי על מגוון תחומים כלכליים החל מחשבות ועד לבקרה ורכש. אחת המשימות המרכזיות שלקח על עצמו אקרמן היא הצפת נושא הערך הכלכלי של הפעולות בארגון: "בסופו של דבר כל מה שאנו עושים צריך להיות ממוקד בהצפת הערך לחברה. הדגש צריך להיות על תרומתו העסקית של כל לקוח לחברה, ופחות דגש על פרמטרים שאינם תורמים לנושא. יש להסתכל יותר על הרווחיות, אך כמובן מבלי להתעלם מנתונים תפעוליים אחרים, שגם הם משפיעים על שווי החברה. בסופו של דבר המטרה שלנו היא להציף את שווי החברה". "מניסיוני, לא מספיק שסמנכ"ל הכספים מבין את החשיבות של חשיבה כלכלית. צריך גם לדעת ולהצליח להטמיע את דרך החשיבה הזאת בכל רובדי החברה. מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מטמיע בקרב הנהלת החברה חשיבה עסקית ממוקדת מטרה, שבאה לידי ביטוי גם בהצלחת השקת הרשת החדשה ותוצאותיה העסקיות המצוינות של פלאפון. כולם, החל מחברי ההנהלה ועד אחרון הנציגים, צריכים לחשוב במונחים עסקיים ברורים, ואת זה אנו מצליחים לעשות באמצעות כלים רבים - מודלים כלכליים, הדרכות, פורומים לקבוצות שונות וכו'". אקרמן מתייחס לאתגרים הרבים העומדים בפניו כ-CFO פלאפון: "בפברואר השנה", אומר אקרמן, "השיקה פלאפון רשת חדשה בטכנולוגית UMTS בעלות כוללת של כמיליארד ₪. המשבר הכלכלי תפס את פלאפון בעיצומן של הכנות לקראת השקת הרשת ובסיום פריסת התשתיות הטכנולוגיות האחרונות, והעמיד את החברה בפני דילמה מסוג אחר לגמרי. התחייבנו להשקעות של כמיליארד ₪, לקוחותינו ועובדינו ציפו להשקה שנועדה להביא את פלאפון למובילות בענף ואז נקלענו למשבר שאיש לא צפה. היתה דילמה אמיתית בין מספר אפשרויות, החל מדחיית ההשקה לתקופה לא קצרה, עבור בהשקה מצומצמת וכלה בהשקה מלאה כמתוכנן. הסיכון היה גדול - השקה משמעותית דורשת השקעות גדולות, הן במדיה ובפרסום והן בהתחייבות לרכישת עשרות אלפי מכשירים מדגמים מתקדמים ויקרים. היו הרבה אנשים, שחששו ממשבר ריאלי חריף בארץ, שחזו שלא יהיה מי שירכוש מכשירים חדשים כבר בתחילת השנה. בסופו של דבר ההחלטה היתה לצאת כמתוכנן בהשקה רכה ומדורגת שכללה מכירות במשך חודש ללא פרסום, ולאחר מכן השקה מלאה, כולל השקת שפה תקשורתית חדשה, קמפיינים רחבים במדיה, הקמת מרכז שידרוגים מיוחד בגני התערוכה, השקת מכשירים חדשים ועוד". "במבט לאחור, מסכם אקרמן, "נראה שהמהלך הצליח וכמות המכירות ואיכות המנויים שעוברים מדי יום לרשת החדשה עולה על הציפיות. הצלחת השקת הרשת מתבטאת בצמיחה שלנו בשורת ההכנסות ברבעון הראשון שעמדה על 7.8%- שיעור צמיחה יוצא דופן, בעיקר בהתחשב בתקופה הקשה בא נמצא המשק הישראלי. כל החברה נרתמת למאמץ של המשך הצמיחה ושיפור המעמד התחרותי של פלאפון בשוק. יש לדבר כמובן השפעה על מצבה של בזק, חברת האם שלנו, דבר המעצים עוד יותר את האתגר". "המשבר", אומר אקרמן, "יצר הזדמנויות במישור הפיננסי להתייעלות תפעולית, לפתיחת הסכמים מול ספקים ואיחוד פעילויות. בנוסף, יש לנו אתגרים רבים, עימם אנו מתמודדים למרות הקשיים. באופן טבעי, בחטיבת הכספים מתמקדים באותם נושאים הקרובים לעולם הכספים - בקרה על הפעילות מול לקוחות, ביצוע פעולות גביה, ניהול מו"מ מול ספקים, ניהול יתרות המזומנים, הכנת דיווחים ותחזיות ועוד ועוד. מעבר לכך ישנם שינויים רבים ודינמיקה בעולם החשבונאות והדיווח הכספי, לדוגמה הדיווח ב-IFRS אשר יוצר מורכבות עצומה בכל הקשור בדיווח החשבונאי." בנוף העסקי אקרמן הינו יוצא דופן. אקרמן, נשוי ואב ל-7 ילדים המתגורר בנווה צוף, ישוב קהילתי באזור בנימין. אקרמן מקפיד לאזן בין חיי המשפחה לקריירה ודואג שגם עובדיו ומנהליו יעשו כן: "השילוב בין קריירה תובענית וחיי משפחה מצריך מצריך תכנון ושיתוף פעולה רחב מצד המשפחה, אבל אנו מצליחים לעמוד בזה בכבוד." ברגע שכולם בבית מבינים שהם שותפים למלאכה ולעשייה, יותר קל לנהל גם את הצד הזה של החיים". כאדם מאמין, אקרמן רואה חשיבות רבה בשילוב בין קהילה ועסקים וגם בפלאפון הוא פועל רבות בנושא.." כולנו זכינו ברוך ה' לבריאות ופרנסה, אבל יש אנשים רבים שלא זכו" אומר אקרמן. "לפעמים הם ממש לידנו, שכנים, מכרים ואפילו עמיתים לעבודה שנמצאים בקשיים. לעיתים ניתן להסתפק בעידוד, מלה טובה ובתמיכה חברית, אבל כל אחד מאיתנו חייב לקחת על עצמו גם עזרה נוספת לזולת". אצלנו בבית, כולנו , כולל הילדים הקטנים, פעילים בעזרה למוסדות חסד בישוב וזה ממשיך גם במקום העבודה. לא צריך לחכות שהארגון יתרום מיליוני שקלים לעמותה או לקרן. כל מחלקה או אגף יכולים למצוא עמותה או מלכ"ר ופשוט לעזור להם, בדברים הכי קטנים. כך אנחנו משפיעים על עצמנו והופכים את עצמנו לאנשים טובים יותר". כאשר הוא נדרש לסכם את הקריירה שלו, אומר אקרמן שעוד שנים רבות לפניו וכי אינו עוסק בסיכומים אך מה שלמד במהלך שנותיו בענף הוא שעל מנת להוביל במשימות המורכבות ביותר בארגון, נדרשת התמקצעות עיסקית, דבקות במשימה וחתירה בלתי מתפשרת להשגת תוצאות. תרבות ארגונית מפרגנת ויחסי עבודה הינם אבני יסוד בכל ארגון, המאפשרים שיתוף פעולה פורה בין החטיבות השונות ופתרון קונפליקטים כאשר הכל על השולחן ובהסכמה. אני מאמין באינטגריטי עסקי, ביושרה וכבוד הדדי הן לעובדים והן ללקוחות. "בפלאפון אני מרגיש זכות להיות חלק מהנהלה בראשותו של גיל שרון, מקצוען אמיתי בתחום התקשורת, אשר יש לו הכרה עמוקה עם הארגון ועם השוק עד לרמה המבצעית – הלקוח והמכשיר" מסכם אקרמן. |
|||
|
|||