גלו את הפוטנציאל הפיננסי באמצעות  פתרונות ה-IP החדשים של AON

מנכ"ל אל על שקדי למוצעת פורום CFO: "נעלה את אל על לנתיב הרווחיות "

11/04/2010
הגדל

 

המפגש נפתח בסקירה על החברה של ניסים מלכי CFO אל על, אשר הציג נתונים לגבי אסטרטגיית החברה והסביר כי "במהלך המשבר העולמי ובשל עליית מחירי הדלק פשטו את הרגל 41 חברות תעופה בעולם. אל על התמודדה על ידי פעילות אינטנסיבית להגדלת נתח השוק, סגירת יעדים אל אטרקטיביים, מבצעי שיווק אגרסיביים ושותפויות עם חברות תעופה זרות. אנחנו הצלחנו בשנת 2009 להגדיל את נתח השוק שלנו ב-5%, וזאת למרות ירידה של 5% במספר הנוסעים שטסו לישראל ביחס ל-2008. כיום יש לנו שיעור תפוסה בטיסות של 82%, אחד מהגבוהים בעולם. את מכירות הכרטיסים באינטרנט  שילשנו בתוך שנתיים, מ-25 מיליון דולר ב-2007 ל-75 מיליון דולר ב-2009."

מנכ"ל אל על שקדי התייחס בדבריו לסיבות החלטות האישית לכהן כמנכ"ל אל על והסביר שהיעד המרכזי שלו הוא להעלות את אל על לנתיב הרווחיות של שינוי, ושהאסטרטגיה של אל על תחת הנהלתו תתמקד בשלושה אפיקים עיקריים: שיפור צי המטוסים של החברה, יצירת מנגנוני גידור כדי להגן מפני שינויים חדים במחירי הדלק העולמיים ואסטרטגיה מסחרית שתאפשר לחברה לשפר את ביצועיה לכל אורך השנה.

שקדי התייחס לתחרות הקשה עימה מתמודדת אל על בעולם והסביר שהחברה מתחרה מול קונגלומרטים של תעופה בינ"ל אדירים כגוןAllaiance  Star: "אנחנו נלחמים עם קומנדו של 37 מטוסים מול ה-3,933 מטוסים שיש ל-STAR Allaiance. אנחנו מנסים לפצות על כך על ידי הסכמי שותפויות עם חברות תעופה ופתיחת יעדים חדשים כגון בברזיל. אנחנו היום יכולים להביא כל ישראלי כמעט לכל מקום בעולם, וכך להתחרות בחברות הענק. לנו יש ערך מוסף גם בזהות שלנו, גם בביטחון וגם בבטיחות."

שקדי התייחס גם לחשיבות הרבה שהוא רואה בכך שאל על היא תשמר את זהותה כחברה ישראלית. הוא הדגיש ש"אל על לא תטוס בשבת ותמשיך לתת רק אוכל כשר, ולהוביל בתחום הביטחון. אין לנו אף מטוס עודף, אבל אנו רואים בכך משימה לאומית ולא מוכנים לוותר עליה. באירוע חירום אל על הוכיחה שהיא החברה היחידה שממשיכה לטוס ולהטיס מטענים."

עבור לתוכן העמוד