בסקר שערך
פורום ה-CFO ושפורסם לפני מספר ימים עולה כי העובדים הם אלה שיספגו ההעלאה במס ומרבית החברות במשק לא יגלמו אותו לעובדיהן. לאור אחוז הגילום הנמוך, בדק
פורום ה-CFO מה יעשו העובדים ביום שאחרי. בפני העובדים יעמדו ארבע אפשרויות:
1. להחזיר את הרכב הצמוד ולקנות רכב פרטי חליפי – חדש.
2. להחזיר את הרכב הצמוד ולקנות רכב פרטי - משומש.
3. להשאיר את הרכב הצמוד, בשלב זה, ולשלם יותר מס.
4. להחזיר את הרכב ולנסוע בתחבורה אלטרנטיבית – הסעות או תחבורה ציבורית.
עוד עולה מהסקר שהעלאת שווי הרכב לא רק שלא תביא לכך אלא שתפגע פגיעה קשה ומיותרת בציבור העובדים. "מהסקר עולה חד משמעית כי גיל המכוניות על הכביש - יעלה. אחוז ניכר מקרב העובדים יקנו רכב חליפי ישן (30.8% ממקבלי הליסינג ו-18.2% ממקבלי רכב בבעלות החברה). בסה"כ כבישי ישראל צפויים לתוספת של 61,880 רכבים ישנים בלא השיפורים החדשים לבטיחות נהיגה וללא צמצום פלטות אויר מזהמות. בנוסף, הכנסות המדינה ינזקו בגובה המיסוי על רכבים חדשים, ובהקטנת מספר משלמי מס בגין שווי רכב, כאשר כ-77,880 עובדים יעברו לשימוש ברכב פרטי חליפי.