20/11/2024 | קורס קורס כלכלנים עסקיים FP&A -מחזור 15 |
3/12/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
29/12/2024 | קורס Tax strategy and beyond |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
29/01/2025 | מפגש מימון |
|
ג'וש סיגל: "כדי שחברה ישראלית תצליח עליה להיות מצויינת כפליים מהאמריקאיות" |
|||
28/05/2018 | |||
ג'וש סיגל CyberArk CFO משמש כבר למעלה מ-20 שנה בתפקידים ניהוליים בתחום הכספים בהייטק הישראלי ● "ה-CFO צריך להיות מי שיודע איך כל החברה עובדת ולא רק אגף הכספים"עו"ד מיכל קורן
ג'וש סיגל, אשתו ושני בניו עזבו את מרילנד, וושינגטון ועלו לישראל לפני 22 שנים, ב-1995. סיגל סיים לימודי תואר ראשון בכלכלה וכן MBA במימון באוניברסיטת מישיגן והגיע עם ניסיון בשוק ההון מ-Sallie Mae (בנק אמריקאי מוביל - מ.ק.). לאחר שנה, החליף את עולם הבנקאות בסקטור ההייטק - כחשב וגזבר Lannet (היום Avaya - מ.ק.), והוא מנהל בתחום כבר למעלה מעשרים שנה. "לנט היתה בית ספר מעולה - מההנפקות הראשונות של ההייטק הישראלי. האנשים היו מצויינים וכולם פרצו קדימה ומנהלים היום בחברות מובילות" הוא נזכר. "אחרי לנט בשנת 2000 עברתי לעולם הסטרטאפים, כדי לבנות ולסגור חברה שהייתה בבעלות קרן הון סיכון. משם הצטרפתי לוולטייר, שעדיין היתה בשלב בטא. הצמחנו אותה עד ה-IPO ב-2007 ומכרנו למלאנוקס ומשם הגעתי ב-2011 ל-CyberArk, שעוסקת באבטחת מידע. היו לנו מכירות של 20 מיליון דולר בשנה, ומאה עובדים. הנפקנו ב- NASDAQ ב-2014 והיום יש בחברה מעל 1000 עובדים ומעל 260 מיליון דולר הכנסות ב-2017. CyberArk צומחת בקצב. מהו האתגר הגדול ביותר שלך כ-CFO כאן? "השאלה הקריטית היא איך מנהלים את החברה לצמיחה אחראית. במיוחד כחברה ציבורית יש לגדול כך שהמשקיעים מקבלים את ההחזר שלהם על הצמיחה - תוך איזון בין הטווח הקצר והארוך. עלינו לוודא שהחברה תצמח בטווח הארוך ועדיין תיתן החזר טוב יותר בכל רבעון במכירות וגם ברווחיות. אם זה לא קרה - מחובתי להצליח להסביר למשקיעים מדוע, ולשכנעם שזה לטובתם. בנוסף צריך לחשוב איך קובעים אסטרטגיה? מהו המודל העסקי ואיך נשנה אותו ונתאים אותו לגודל החברה ולזמן. "לאורך 10 שנים, החברה הכפילה את עצמה כל שנתיים וחצי. אנחנו תמיד באווירה של התקדמות - בתשתיות, באנשים, בתהליכים - הכל צריך להתאים לקצב. כחלק מההנהלה חשוב מאד לשמור על התרבות הארגונית הדינמית, שלא נהפוך למפעל ענק, אלא נתנהל מתוך אותה התחושה של התרגשות ראשונית של חברה חדשנית שרצה קדימה". "זה חייב להיות בעדיפות גבוהה, ובתשומת לב שמתחילה מהמנכ"ל, דרך חברי ההנהלה ועוברת בכל שדרת הארגון. זו הכרזה של המנכ"ל: חייבים לשנות את החברה שתהיה טובה יותר כי התפתחנו בעקומת האבולוציה, אבל לא על חשבון הערכים הארגוניים שלנו, לאורם אנו נהנים לעבוד כבר 15 שנים. הללו כוללים את הדרך לבחירת עובדים, מה מצופה מהם, איך מתנהגים אחד לשני. חייבים שזה יגיע מהמנכ"ל ויעבור לכל המנהלים". מה חשוב להצלחה של חברה ישראלית? "כדי שחברה ישראלית תצליח היא חייבת להיות מצויינת פי שתיים מאלה האמריקאיות בתחומה. אנחנו חברה ישראלית - חצי מההנהלה נמצאים פה, 99% מהפיתוח פה, אבל רוב השוק שלנו שם. אנחנו רחוקים מהשוק, לא עומד לזכותנו אותו Home Bias שלקוחות חשים לטובת החברות המקומיות. לכן, בכל חברה ישראלית טובה יש מדיניות מוצהרת ומושרשת - עלינו, כאמור, להיות מצוינים כפליים מהמתחרים כדי לפצות על הפער ולהצליח". מה מאפיין מנהל בכיר בארגון גדול? "מהימנות ואמינות. נקודה. עשה מה שאמרת שתעשה (או יותר מכך) וקח אחריות על זה. זה חשוב בעיקר ל-CFO. צאו מאזור הנוחות. אנחנו מומחים ומקצועיים בחשבונאות ומימון, אבל כדי להיות פרודוקטיביים - צריך לחשוב על אסטרטגיה, על תקשורת בינאישית, על שותפות עם היחידות העסקיות; לחשוב בהקשר של כלל החברה ולא רק על המימון והכסף. בחברה ציבורית חיוני גם להיות איש של משקיעים, לגדל עור עבה, לקבל ולאמץ את העולם שבחוץ. "ל-CFO צעיר או כזה המועסק בחברה צעירה כדאי להפוך ל-Go To Person. כך הופכים להיות מי שיודע איך כל החברה עובדת ולא רק אגף הכספים שלה - עושים זאת ע"י שילוב של מהימנות ועשייה. חיוני להיות גשר למחלקות האחרות ולא להיות מכונס בתפיסת העולם הפיננסית - להיות חלק מהיצירה של מודל עסקי יציב שרץ קדימה - ולא לעסוק רק בדיווחים הכספיים. קחו חלק בשיח האסטרטגי על הטכנולוגיה, הגישה לשוק וללקוחות, ובכל החלטה ניהולית שמתקבלת. "על ה-CFO להיות שחקן צוות, פתוח ותקשורתי. לוודא שאנשים בכל הרמות בארגון יכולים לפנות אליו ולערב אותו במה שהם עושים. CFO טוב יאפשר עסקים טובים ונגישות גבוהה של כלל החברה לתחום הכספים". מה האתגר המשמעותי של CyberArk? "עולם ה-IT משתנה כל כך מהר, לפעמים תוך שבועות. עדיין אף חברה לא יכולה לפעול רק באסטרטגיית טווח קצר. חייבים תוכנית ארוכת טווח. יש לנו כיום מסה קריטית של מכירות וגודל. בשנים האחרונות חיזקנו את ה-IP סביב ליבת העסקים שלנו ואנחנו בשורה הראשונה בתחומנו. לכן נמשיך להיות רלוונטיים וחדשניים בתחום הגנת הליבה ועדיין להצליח במטרות טווח קצר שלנו, לרבות עמידה ביעדי צמיחת ההכנסות החזקים שלנו, ברווחיות ובמטרות תזרים המזומנים עם מספר גדל והולך של לקוחות חדשים והמשך הרחבת הפריסות בקרב הלקוחות הקיימים. "CyberArk מאבטחת את המקומות הרגישים והחשובים ביותר במערכת המחשוב הפנימית - הגנת יהלומי הכתר, קרי הנכסים המשמעותיים ביותר של החברה - בסביבה עתירת פריצות. הפכנו מובילים בזכות החדשנות המאפשרת לנו לעשות את מה שאמרנו שנעשה - נגן על מפתחות הממלכה של לקוחותינו. אנחנו מפוקסים מאד בלקוח, בצורך ובדרישות שלו, ובעזרת חדשנות טכנולוגית נעמוד בהבטחותינו לשביעות רצון הלקוחות. "העובדים שלנו הם אלה שמאפשרים את כל זה. אנחנו חברה ותיקה ויש לנו עובדים רבים שאיתנו מתחילת הדרך. המנכ"ל, אודי מוקדי, שהוא המייסד, ממשיך להקפיד על אותם ערכים ארגוניים וכולם מרגישים שאנחנו עדיין בהתלהבות של תחילת הדרך ולא חברה גדולה וכבדה". |
|||
|
|||