בססח

דניאל אלפון: "7 המלצות ל-CFOs למצויינות עסקית, אישית ומקצועית ב-LinkedIn"

20/04/2017
דניאל אלפון: "7 המלצות ל-CFOs למצויינות עסקית, אישית ומקצועית ב-LinkedIn" (הגדל)

הרשת החברתית המקצועית מאפשרת לסמנכ"ל כספים נטוורקינג, התעדכנות מקצועית, חיפוש עבודה ואיתור עובדים מתאימים. כיצד להשתמש בה נכון?

דניאל אלפון

1. מה הופך את LinkedIn לכלי עבודה עבור סמנכ"לי כספים? מנהלים בכירים מקבלים ארבע תועלות עיקריות מהרשת החברתית הזו: חיפוש עבודה, נטוורקינג והתעדכנות מקצועית, איתור מועמדים וספקים ומיתוג מקצועי. ל-LinkedIn כחצי מיליארד משתמשים, ובכל שניה, שני אנשים בעולם פותחים חשבון ברשת.


2. חשוב מאד שהפרופיל של ה-CFOיהיה מלא ועדכני. לא מספיק להציג תמונה חלקית שתכלול חברה, משך ההעסקה, ושם התפקיד. בדיוק כפי שבקורות החיים יהיה פירוט לגבי התפקידים, גם ב- LinkedIn רצוי שיהיה אותו פירוט. פרופילים עם תמונה מקבלים עד פי 21 הקלקות מפרופילים ללא תמונה. בחיפוש פשוט בגוגל של השם המלא שלכם באנגלית, פרופיל ה-LinkedIn יהיה בעמוד הראשון, במיקום גבוה. יש לנהל את הנוכחות ב-LinkedIn - לצורך איתור על ידי מנכ"לים, ציידי ראשים, לקוחות וספקים. כדאי מאד לנהל אקטיבית את החשבון ולהשקיע בו כדי שיתקבל רושם מקצועי.

3. גם בישראל, הפרופיל עצמו צריך להיות באנגלית. מיליארדים של חיפושים מתבצעים בפלטפורמת LinkedIn. חיפוש של המילים "סמנכ"ל כספים" ב-LinkedIn בישראל יראה רק מאות תוצאות. לעומת זאת, חיפוש המלה CFO בישראל יניב אלפי תוצאות, ויאפשר למגייס להוסיף ולחתוך על פי מילות מפתח מקצועיות כמו התמחויות והשכלה. לכן, החיפושים ב-LinkedIn מתבצעים באנגלית, גם אם מי שמבצע את החיפוש יושב בבניין ממול.

4. האם להתחבר לכל מיני אנשים ב-LinkedIn, או רק למי שאני מכיר? אין נוסחת קסם. מצד אחד, מספר connections גדול איננו מטרה בפני עצמה, מעל 500 connections איננו סמל סטטוס. מצד שני, CFO עובד עם ומול כמה מאות אנשים שמשתמשים ב-LinkedIn. מומלץ להתחבר לרובם. זה אומר לאתר חברים מחברות קודמות, שירות צבאי, מילואים, לימודים, כפיפים, עמיתים, לקוחות, ספקים ומנהלים. אני ממליץ להתחיל באנשים שאתה מכיר היטב, על מנת לשקף את מערכת הקשרים האמיתית שלך ברשת. בכל מקרה, חשוב להתחבר לאנשים שמכירים כשאפשר לעשות זאת, ולא להיזכר במכרים בעת שמחפשים עבודה.

5. מומלץ לשייך לחשבון גם את המייל של העבודה, עוד בזמן שהוא פעיל וגם את זה האישי. חשוב שיהיה חשבון LinkedIn עדכני אחד - לא מעט אנשים פתחו בטעות יותר מחשבון אחד. יש למחוק את הפרופיל שאינו פעיל.

6. כדאי להשתמש ב-LinkedIn במידה ולהראות נוכחות ברשת כל הזמן. עדכון והוספה של תפקיד נוכחי תגרום להרמת גבות כי היא תשודר כתפקיד חדש. כשמרגילים את הסביבה לשימוש ונוכחות ב- LinkedIn בצורה מבוקרת ותדירה, מקבלים הרבה יותר תועלות מהכלי גם בזמן חיפוש עבודה.

7. LinkedIn הוא תהליך ולא מבצע. סמנכ"לי כספים נזכרים ב-LinkedIn כשהם מתחילים לחשוב על האתגר הבא. מי שנזכר לעשות נטוורקינג רק כשהוא מחפש עבודה, יגלה שזה מאולץ ומאוחר מדי. עדיף להשתמש ב- LinkedIn שעה בחודש לאורך שנה מאשר 40 שעות בשבוע בזמן חיפוש עבודה.

לסיכום, קבלו פעולות מומלצות ש-CFO יכול לבצע ב-LinkedIn ב-15 דקות בלבד.

א. להוסיף לחשבון בהגדרות הפרטיות את כל האימיילים הפעילים, כולל העבודה והאישי, (פעולה של דקה).

ב. להוסיף או לעדכן את תמונת הפרופיל (2 דקות).

ג. להעתיק את הטקסט מקורות החיים העדכניים באנגלית (10 דקות - הפעולה הכי חשובה שרוב המנהלים לא עושים).

ד. לבחור מישהו אחד שנכון לשמר איתו את הקשר, לשלוח לו הזמנה ל-LinkedIn אם אינכם מחוברים, או לשלוח לו מייל ולשאול מה שלומו ולנסות לעזור לו במשהו (2 דקות).

עבור לתוכן העמוד