מלם טים
אבי הוכמן, מנכ"ל ISS: ענף השירותים עובר טרנספורמציה
13/06/2016
אבי הוכמן, מנכ"ל ISS: ענף השירותים עובר טרנספורמציה (הגדל)

אבי הוכמן, מנכ"ל קבוצת ניהול השירותים הגדולה בישראל: "קיים תהליך של מעבר תאגידים וחברות גדולות בעולם מרכישת שירותי Single Service לרכישת ניהול מכלול שירותים" ■ "אני מייחס חשיבות עליונה להון האנושי, כמו גם לשמירה ולטיפוח העובד"

עו"ד דנה טל צדוק

 

"לפני כשנה מוניתי לתפקיד מנכ"ל קבוצת ISS ישראל", מספר אבי הוכמן, "מאז כניסתי לתפקיד, ובהיותי מנהל הקבוצה הגדולה ביותר בענף ניהול השירותים בארץ,אני פועל רבות על מנת לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים בענף ולתקן מחדלי עבר. אני רואה בכך שליחות של ממש, ומייחס חשיבות עליונה להון האנושי, כמו גם לשמירה ולטיפוח עובדי", מדגיש הוכמן את אחד הערכים המנחים אותו בתפקידו.

בנוגע לטיפול בלקוחות, מסביר הוכמן כי הצורך של החברות השונות בהתייעלות נענה על ידי ISS. לדבריו, במצב הכלכלי הנוכחי ברחבי העולם, המחייב "הידוק חגורה", ובסביבה ארגונית ועסקית המדברת ללא הרף במושגי התייעלות ו"הרזיה", חברות הולכות ומבינות, כי במקום לפצל את הכוחות לספקים שונים, עליהן לבחור בגורם אחד בלבד, ב"גג", המעניק להן מכלול של שירותים באיכות הגבוהה ביותר, מה שמכונה Integrated Facility Services – IFS, או "ניהול מכלול שירותים" בעגה המקצועית.

לכן, בשנים האחרונות הפך ענף השירותים במיקור חוץ למתוחכם, מהוקצע ומתקדם מאי-פעם, וכמובן שבחברות המובילות בתחום נצבר ידע רב באמצעותו מוענק לארגונים הגדולים והבינוניים השירות המיטבי. התפיסה הנוכחית של ניהול עסקי נשענת על תובנת המנהל כי עליו להתרכז ולהתמקד אך ורק במה שהעסק שלו יודע ואמור לעשות. מתוך צורך זה הואצה צמיחתן של חברות מתן השירותים, אשר מאפשרות לחברות העסקיות להתמקד בתחומי הליבה שלהן ולא בשירותים הנלווים לכך.

"חטיבת האחזקה וה-IFS שלנו למעשה 'תופרת חליפת שירותים' לכל לקוח שונה ומתאימה עצמה לצרכים המשתנים שלו", אומר הוכמן. "באמצעות שיטת ה- IFS אנו יוצרים סינרגיה שמובילה להתייעלות, חסכון באנרגיה, שמירה על איכות הסביבה והוזלת עלויות, תוך בקרה מרוכזת של הפעילות באתרי הלקוחות. עסק הבוחר בשיטה זו משלב תחת ספק אחד את תחומי האחזקה, ההסעדה, הניקיון והגינון, ולמעשה כל צורך נוסף הנובע מהפעילות השוטפת של הארגון".

ללמוד מהחברות הגדולות בעולם

"ניתן לראות כי קיים תהליך של מעבר של תאגידים וחברות גדולות בעולם לרכישת שירותי IFS", ממשיך הוכמן. "נתח ה-IFS מכלל השירותים של ISS בעולם גדל באופן מהיר; כיום מדובר בכ-31% במערב אירופה, 34% באזור הפסיפיק, 36% בארה"ב וקנדה ו-23% בסקנדינביה. חברת התרופות הגדולה Novartis, חברת השירותים הפיננסיים הבינלאומית Barclays bank ו- City bankהן רק שלוש דוגמאות לגופים שעובדים בשיטה (שתי האחרונות מתנהלות כך גם בישראל - ד.ט.צ.), ויש כמובן נוספות. בארץ, לא מעט גופים כבר אימצו את השיטה; ביניהן יוניליוור ו-HP ישראל, שאנו ב-ISSישראל מנהלים עבורם את כל ההיבטים הלוגיסטיים לרבות שירותי ההסעדה, ניקיון, אחזקה וגינון, הכל תחת עיניו הפקוחות של מנהל אתר מטעמנו הנמצא באופן קבוע אצל הלקוח".

קבוצת ISS ישראל, מתאגיד ISS העולמי, היא חברה גלובלית העוסקת בניהול מכלול השירותים.ISS היא החברה הבינלאומית הגדולה ביותר בישראל כיום בענף השירותים במיקור חוץ ומעסיקה כ-9,000 עובדים, בעלת מחזור מכירות של כ-1.1 מיליארד שקל. הקבוצה בישראל מורכבת מ-4 חטיבות: חטיבת הניקיון, חטיבת חטיבת ההסעדה, חטיבת קייטרינג תעופתי וחטיבת ה-IFS.

 


לקריאת כתבות וסקירות נוספות של פורום CFO, הקליקו כאן

 

 

עבור לתוכן העמוד