19/06/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
25/09/2024 | ארוע ההשקה של פורום המשקיעים |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
|
חוש הומור תורם משמעותית לרווחיות ולהורדת חסמים בארגון |
|||
20/10/2015 | |||
הסטנדאפיסטית, דינה אור, הציגה את כל מה שלא ידענו על הקשר בין הומור לניהול וסחפה את סמנכ"לי הכספים מהחברות המובילות, בערב גאלה של הכנס השנתי של פורום CFO באילת.
לדברי הסטנד-אפיסטית דינה אור, עובדים אשר צוחקים ביחד, מגדילים במיליונים את רווחי החברה, מחקר של ד"ר צ'ארלס טארט, מאוניברסיטת ברקלי קליפורניה, מוכיח כי 84% מעובדים בעלי חוש הומור מצליחים בעבודתם יותר מאשר בעלי-חוש הומור דל או כאלו נטולי חוש הומור בכלל. כמו כן, בעלי חברות אמרו כי יעדיפו לקבל לעבודה מועמדים עם חוש הומור מפותח וברשימת התכונות שמונעות לדעתם מאנשים להתקדם במקום העבודה, העדר חוש-הומור הגיע לראש הרשימה. אור, שהתארחה בערב הגאלה של הכנס השנתי של פורום CFO, הסבירה כי חוש הומור איננו רק נכס בעבודה אלא גם תנאי ראשוני לקידום - בעמדות הגבוהות. הומור נדרש מפני שהוא מתפרש כראיה לאינטליגנציה, עוצמה אישית וחשיבה מהירה. לדבריה, חברת התעופה Southwest Airlines מדורגת במקום הראשון ברמת רווחיה, גם בשל מאפיין ייחודי. החברה מקבלת 150 אלף קורות חיים לשנה, אך מתוכם מתקבלים רק 5,000 עובדים חדשים - כולם בעלי חוש הומור מפותח. 'ספר לי בדיחה' מבקש המראיין בראיון העבודה לחברה, בה גם העובדים בדרגים הגבוהים, מתבקשים להשתלב בקו ההומוריסטי הייחודי לה. עוד הוסיפה כי שילוב של הומור בסגנון הניהול יוצר רושם שאתם רגועים, בטוחים בעצמכם ונגישים. וכך גם הכפופים לכם ירגישו נוח יותר. ההומור עוזר בפתרון בעיות בצורה יצירתית על ידי שחרור והתבוננות מזויות חדשות שלא חשבנו עליהן קודם. קל יותר לעבד רעיון יוצא-דופן מלהמציא אחד, או מלהמציא את הגלגל כל פעם מחדש וכאן דרושה היצירתיות - ההומור מביא להשהיה בשיפוט, מאפשר פרספקטיבה והתרחקות מהמצב. שימוש קבוע בהומור היא דרך טובה להפגת מתחים ולחץ. להפוך את מקום העבודה לרב השראה בהמשך התייחסה אור לסוגיות שונות כגון האם ניתן ללמוד להיות מצחיק? איך להפסיק לדאוג כשאנחנו לא זוכרים כיצד לענות למלעיזים, לשחצנים המחפשים אותנו בסיבוב? ואיך הקלילות מפחיתה את הפחד מלקחת סיכונים, מלשגות? לדבריה, אנחנו לוקחים את העבודה, ואת הגישה שלנו אליה באופן אישי מדי, אם נראה אותה כמשחק - נוכל לשחק משחק משובח, חכם ורווחי. הערה מצחיקה אחת, יכולה להפיג מתח בישיבות קשות וקשוחות. פעם נכחתי בישיבת מנהלים, שבראשה עמד מנהל חדש וצעיר שמונה לתפקידו שבועות קודם לכן. הנתונים שעמדו על הפרק היו קשים וקודרים - אך המנהל בעל חוש ההומור התחיל כך: "אתם רוצים את החדשות הטובות או את הרעות?' 'את הטובות' ענו לו. 'ובכן, החדשות הטובות הן שאיש לא מאשים אותי. עכשיו לחדשות הרעות..'". לדברי אור, במקרים בהם האווירה טעונה, יש לפתוח שסתום בטחון של הומור, לשחרור המתח הדחוס. כולנו זקוקים למקורות השראה - כולנו רוצים ויכולים להפוך את מקום העבודה, למקום רב השראה. עלינו לחגוג כל הצלחה ואפילו הקטנה ביותר, לא רק שלנו אלא גם של הקולגות, כל רעיון גאוני או עסקה טובה, עלינו להכריז עליה באון ולצאת לחגוג. ההומור מבליט את החיובי, מגביר את המודעות לאתגרים והצלחות במקום לכישלונות. אור הוסיפה כי הומור משדר סמכות. חוש ההומור שלכם יכול להציע אמצעי רב רוח והשפעה, בהפעלת סמכות והצגתה. נניח שאתם מציגים נתונים בישיבת צוות בהנהלתכם, כאשר אחד העובדים מאחר ותוך כדי כניסתו אומר בציניות: "כמעט שלא הגעתי, רק בגלל שאתה כל כך חשוב לי, הצלחתי להגיע", תוכלו לענות כך: "בוא לא נהיה רגשניים בפומבי, לא כולם צריכים לדעת על החיים הפרטיים שלנו. שב בבקשה". תגובה הומוריסטית רק מאשרת את הסמכות שלך בכך שהכנסת קלילות למצב, מבלי להשפיל את העובד. חוש ההומור שלך מעצים את האמינות שלך במסר - אני יודע שאני הבוס פה, והערותיך לא מביישות אותי. בעזרת הומור אפשר גם לחדד נקודה, להציג רעיון, להעביר מסר באופן משכנע, ולסדר שיחה שיצאה משליטה, הסבירה אור, כל אירוע מתוח שתתקלו בו, הנחתה לא צפויה מהממונה עליכם, הערה מתנשאת של קולגה לעבודה, פגישה עם לקוח מאתגר, עלול להביא להגברת המתח הנפשי והפיזי אצלכם. ברגע בו מגיע הכאב בשרירים, כאב ראש מטריד, נשימה מהירה מדי, הצפה מיותרת של אדרנלין, דופק מהיר, לחץ דם - כאן בדיוק המקום לעצור ולתכנן תגובה. כן - לתכנן תגובה. אין להשאיר את התגובה לרגש, אלא לעבור למערכת החשיבה, לבדוק עם עצמכם היכן סיווגתם את הסיטואציה, ולתכנן מחדש תגובה שתאפשר לכם את התוצאה הרצויה לה ייחלתם ולה אתם זכאים: יחס טוב, מכירה מוצלחת, סיפוק, בריאות נאותה, הצלחה ואהבה. פה מתחיל השינוי, בהסחה, בשינוי תגובה - לטובתכם ולקידום האינטרס שלכם. |
|||
|
|||