מנורה מבטחים

צביקה ליפשיץ, סמנכ"ל הכספים של חברת ולנס סמיקונדקטור

9/07/2014
צביקה ליפשיץ, סמנכ"ל הכספים של חברת ולנס סמיקונדקטור (הגדל)

ולנס קונדקטור היא סיפור הצלחה ישראלי חוצה גבולות. החברה הקטנה שקמה ב-2007 ומעסיקה 110 עובדים, הפכה בזכות פיתוח עסקי לסטנדרט עולמי בתחום הוידאו ובשנת 2012 הייתה בין מאה החברות הנבחרות של RED HERRING. צביקה ליפשיץ, CFO של החברה הציג את התפיסה של ולס סמיקונדקטור - CASH IS KING לטובת הרווחיות, במפגש טכנולוגיות של פורום CFO.

ליפשיץ הסביר כי הפיתוח של החברה עוסק בחיבור בין יחידות שמייצרות וידאו כמו לפ טופ או ממיר למסך המקרין אותם: "כדי לעשות את החיבור הזה המצאנו את טכנולוגיית- HDBASE T אותה ניתן להעביר על הרשת הכי זולה והכי פשוטה. העברה של וידאו ב-HD ובמיוחד 4K, ללא דחיסה, אנחנו מעבירים על רשת LAN למרחקים ארוכים של 100 מטר. בנוסף אנחנו מעבירים גם אודיו וגם אינטרנט ויודעים גם להעביר חשמל על אותו כבל".

כיום החברה פונה לשווקים מגוונים ורבים. "בשוק ההתקנות המקצועיות אנחנו הסטנדרט – בורסה, רשתות של בתי מלון, קזינו, קניונים – כולם עושים שימוש במסכים רבים שצריכים לקבל וידאו ב-HD במרחק פיזי. לא ליד כל מסך צריך להיות כל מערך ה-DVD, הממיר, המחשב וכולי. הטכנולוגיה שלנו נמצאת בחדרי ישיבות בקמפוסים של חברות גדולות, אוניברסיטאות, רשתות קפה עם מסכי פרסום, ואחת מיחידות ההצלה החשובות בישראל. השוק הזה יציב וגדול וכך התאפשר לנו גידול מהיר בהכנסות", הוא מספר.

אחת הבעיות בהן נתקלו חברות המשתמשות במסכים רבים היא עודף כבלים המחברים בין המכשור הרב לקצה המציג. החברה פתרה את הבעיה בשימוש בכבל אחד. ליפשיץ: "לקוחות שבעבר היו רגילים להתקנות שנמשכו שלושה שבועות, קבלו שירות יעיל ומקוצר של שלושה ימי התקנה כשבחרו בטכנולוגיה שלנו ועלות ההתקנה נחתכה באופן משמעותי כאשר החברה מוכרת למעשה שני צ'יפים – משדר ומקלט משני הצדדים, ואת הכבל המחבר ביניהם. יש לנו 25 פטנטים שכבר אושרו על הטכנולוגיה הזו ועוד בדרך".

לדבריו, בכדי להפוך להיות סטנדרט צריך היה לקבוע תקינה חדשה המבוססת על הטכנולוגיה של החברה ושכל היצרנים הרלוונטיים של שני הצדדים (המשדר והמקלט) ישתמשו בה: "הקמנו ALIANCE עם השחקנים המובילים בתחום, סמסונג, LG ו–SONY PICTURES, שהתאפשר להם לשבת באותו שולחן על אף הגבלים עסקיים רק כדי שהלקוחות לא יהיו מוגבלים בבחירת המכשירים. בהמשך הצטרפו עוד שמות רבים וטובים, גם אם הם לא ממש רצו, כיוון שהיו חייבים להצטרף לתקן. זו דרך קריטית כשרוצים להכניס תקן – להקים ALIANCE פרטי ואז המטריה מתרחבת לחברות גדולות ומוכרות".

עד מהרה הגיעה החברה למכירות מאד מרשימות, נתנה חשיבה נוספת על פיתוחים חדשים שיאפשרו צמיחה נוספת בהכנסות. ליפשיץ: "חשבנו שתחום מצלמות האבטחה מתאים לנו מאד כשוק יעד נוסף, אבל גילינו שיש תחרות פרועה על מחירים והאסטרטגיה שלנו לא התאימה לשוק הזה. היו סימני שאלה האם כדאי להיכנס לשוק כשיודעים ששיעור הרווחיות נמוך יותר מהמצופה. שיעור הרווח הגולמי הוא אינדיקציה לעליונות טכנולוגית. אם לא הגעת ל-40%-50% זה בעייתי, לכן החלטנו לא להיכנס במלוא העוצמה.

"בולנס סמיקונדקטור אין חלומות. הכל אמיתי מהרגע הראשון. זיהינו את ההתקנות שאינן בבית. ראינו שהטכנולוגיה תופסת. הגענו למצב שבתערוכות המרכזיות שאנחנו משתתפים בהן הכל בטכנולוגיה שלנו. התמקדנו בלקוחות האלה. כשהטכנולוגיה תפסה, קיבלנו את הגל השני של ההכנסות – מהצד של המשדרים. חמש שנים לאחר הקמת החברה, שנת 2012 כבר היתה רווחית בשורה התחתונה וזאת מתוך תפיסה עסקית שאם משהו גרר אותנו לא לכיוון הזה, זה לא מקומנו להיות בו. לכך הוספנו את הפניה לשווקים חדשים – כיתות לימוד, חדרי ישיבות ואוניברסיטאות. את תחילת הדרך של כניסה לשוק לא מוכר, שמנו רחוק מאחורינו. זה משפיע מאד טוב פנימה לתוך החברה – זה גורם לסנכרון בחברה. לכולם יש אותה מטרה ואותו כיוון ובסוף גם כולם יגיעו יחד".

לצד הרווחיות בשנת 2012 הגיעה גם ההכרה בטכנולוגיה של החברה כאשר נכנסה לרשימת מאה החברות הנבחרות של RED HERRING. "זכינו להכרה בינלאומית במקומות הרלוונטיים מבחינה טכנולוגית. הלקוחות שלנו זוכים במוצר הכי טוב וזה עוטף מכל הכיוונים", אומר ליפשיץ.

דווקא מי שחיכה לבשורה טכנולוגית, כזו שתודיע על ביטול הצורך בכבלים, התאכזב לשמוע מליפשיץ כי ולנס סמיקונדוקטור לא בכיוון: "יש הרבה בעיות עם וויירלס. זה יותר יקר, זה מייצר קרינה וזה מייצר עיכובים, כאשר במוצר העיקרי שהוא הטלוויזיה זה בכלל לא קריטי כי היא לא ניידת. בנוסף, LAN הם כבל שגם הדיוט יודע להעביר ולחבר או לנתק".

לסיכום דבריו העריך ליפשיץ כי החברה תמשיך לצמוח בזכות הטכנולוגיה וההתנהלות העסקית שלה: "ב- ALIANCE שהקמנו אנחנו החברה היחידה. היום קשה להתחרות בנו בזכות 60 פטנטים שיש לנו".

עבור לתוכן העמוד