20/11/2024 | קורס קורס כלכלנים עסקיים FP&A -מחזור 15 |
29/12/2024 | Road Show פורום המשקיעים |
29/12/2024 | קורס Tax strategy and beyond |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
29/01/2025 | מפגש מימון |
14/09/2025 | הכנס השנתי של ה-CFOs |
|
קלמן:"ענף הנדל"ן מרתק אותי" |
|||
16/02/2014 | |||
חברת יוסי אברהמי היא חברת בנייה פרטית. את פעילותה העסקית החלה כחברת תשתיות ובנתה פרויקטים מורכבים באזור הדרום ומאז התפתחה בתחום הבנייה, בתחילה באילת ובערי הדרום. מסוף שנות ה-90 הרחיבה החברה את פעילותה וכיום היא בונה בכל רחבי הארץ. רו"ח גבי קלמן, משנה למנכ"ל ו-CFO של חברת יוסי אברהמי זה חמש שנים, מספר בראיון על אהבתו לענף הבנייה ועל הדרך בה הוא פועל כדי להבטיח את הצלחת החברה. מהם האתגרים העומדים בפני החברה בתקופה הקרובה? "כחברת נדל"ן יזמית הבונה בעצמה, האתגר הגדול של החברה זה לקנות את הקרקע במחיר הטוב ובמיקום הטוב ביותר ולהשיג את האשראי לרכישת הקרקע. בשנים האחרונות, הבנקים מקשים במתן אשראי לחברות יזמיות, נוצר מחסום שהגיע מנגיד בנק ישראל ומהמפקח על הבנקים, מה שדורש מחברות הבנייה מעוף וחשיבה מחוץ לקופסא, כיצד להשיג את האשראי הדרוש. "גם עמידה בסטנדרט הבנייה ובחירת המוצרים היא אתגר חשוב. כמות הלקוחות החוזרים שלנו היא מהגבוהות בענף וחשוב לנו לעמוד בסטנדרטים גבוהים ולבחור את החומרים האיכותיים ולשמור על רמת ביצוע גבוהה. כדי לשמור על שמה הטוב של החברה אנו לא מסיימים את הקשר עם רוכשי הדירות בסוף שנות הבדק (תקופת האחריות) אלא אף מטפלים בבעיות גם אחרי 15 שנה, ויש לזה ערך מוסף משמעותי מאוד. הגישה העסקית שלנו היא שאנחנו מטפלים בלקוח לאורך כל הדרך. "אתגר נוסף הנו התמקצעות עובדי החברה וחשיפתם לטכנולוגיות חדשות ולהתפתחויות מקצועיות בתחום ענף הבנייה בכדי לשפר את הבטיחות והשירות לרוכשי הדירות". ספר על הדרך המקצועית שעשית עד לתפקידך הנוכחי. "אני רואה חשבון, התמחיתי ב-PWC קסלמן וקסלמן ונשארתי בפירמה למשך כמה שנים. התמחיתי בחברות תעשייתיות וחברות תקשורת גדולות, בין השאר טיפלתי בכימיקלים לישראל והחברות הבנות, בחברת פרטנר, בסופר פארם ועוד. "כאשר עזבתי את PWC עברתי לחברת בת של UMI וקבוצת תעבורה כחשב. עבדתי בחברה חמש שנים ובמהלכן קודמתי לתפקיד מנהל הכספים ומנהל ה- IT. האג'נדה המקצועית שלי היתה לנסות ולגעת במספר תחומים במשק כדי שההסתכלות המקצועית שלי כ-CFO תהייה רחבה ולכן עברתי משם לתדיראן אמפא מוצרי צריכה בה שימשתי סמנכ"ל כספים. מדובר בחברה גדולה, המעסיקה כאלף עובדים בה ניהלתי את מחלקת הכספים, את ה- IT והביטוחים. זו היתה תקופה מאוד מאתגרת עבורי כמנהל ,לאחר שהחברה נמכרה החלטתי להמשיך הלאה. "באמפא נתקלתי לראשונה בוועד עובדים ובסוגיות דור א' ודור ב'. גם כאשר יושבים עם הוועד ומסבירים לו שהוצאה של גורמים לא מקצועיים תשפר את החברה זה לא ייעשה בשליפה מהמותן, יש לוגיקה ואפשר לבצע מהלכים רק בדרכים מסוימות, לדעתי זה רק הופך את המנהל ליותר אחראי ומסודר שיודע להסביר מהלכים קדימה. "מאמפא עברתי לתפקיד VP FINANCE של חברת GLOBALINKS, חברת נדל"ן בינלאומית המתמחה ביזום ובניה של מגורים ושטחי מסחר בחו"ל בעיקר במזרח אירופה ובתאילנד. זו היתה חשיפה ראשונה שלי לענף הנדל"ן ואז הבנתי כמה הוא מרתק. יש בו מהכל, עסקאות מורכבות , רכישת קרקע, תכנון בנייה, בניית הפרויקט ובסוף מסירה ללקוח. כל אלה מספקים תחושת היי מאוד גבוהה, ממש כמו לידה. עבדתי ב- GLOBALINKS במשך מספר שנים עד המשבר הגדול שפקד את אירופה , החברה נדרשה לצמצום מטות והעבירה את הבסיס שלה למזרח אירופה , דבר שברמה המשפחתית היקשה עליי מאוד והחלטתי בלבטים גדולים שאני עוזב . "המעברים המקצועיים שלי תמיד נעשו ברוח טובה, אבל בעיקר דרך קישור אישי, לפעמים אפילו מהחברה שלי. גם הפעם מכר משותף וחבר טוב חיבר אותי ליוסי אברהמי . חברה מצויינת ומאתגרת בה אני נמצא כבר חמש שנים ומשמש גם משנה למנכ"ל. מהם תחומי האחריות שלך בחברה? "כמשנה למנכ"ל מחלקות החברה הן תחת פיקוחי ואחריותי, מהמחלקה המשפטית ועד לרכש ושיווק. אני אחראי כמובן על כל נושא הכספים בחברה. עסקאות גדולות עם לקוחות גדולים מגיעות לפתחי לסגירה פיננסית סופית". "האתגר המרכזי שלי הוא לדאוג שלחברה יהיה מנוע מרכזי, שזה כסף כמובן. אסור שנגיע למצב שבו החברה תרצה להשקיע כגון בקרקע או בנדל"ן מניב ולא יהיו לי משאבים לתת לחברה. לכן, האתגר שלי הוא שתזרים המזומנים יהיה יציב ואיתן לא רק להיום אלא גם שנה ושנתיים קדימה. "עלי לדעת לכוון את המחלקות השונות להתייעלות ברמת השיווק, באמצעי הפרסום הטובים ביותר, להיות הכי ממוקדים כדי להביא כמה שיותר לקוחות. החוכמה היא לבדוק מאיפה הלקוח הגיע ולהתמקד שם, להתאים לכל עיר ואזור את השפה השיווקית הרלוונטית שלה. "אתגר נוסף הוא התכנון והתמחור, לכן עלינו לדעת לרכוש את הקרקע במחיר טוב. ככל שנדע לתמחר את כל העלויות מסביב להקמת יחידת דיור במחיר הטוב ביותר נעמוד בלוחות זמנים ונקצר אותם. כך נקטין את התקורות, נהייה יעילים ורווחיים יותר ונוכל לסייע ללקוח המעוניין לרכוש דירה. אנחנו לא קופצים מעל הפופיק ולכן קרה שלא זכינו במכרזים בגלל הגישה השמרנית שלנו שמתעקשת על סכום המשקף את העלויות. "בשנתיים האחרונות יש רגיעה במחירי הקרקע וזה אמור לבוא לידי ביטוי לצרכן אך לצערי זה לא קורה במסה גדולה. אם היו משווקים עוד אלפי יחידות באזורי ביקוש, המחירים היו יורדים. הרווחיות המקובלת בענף היא סביב 15 אחוז. אם לוקחים בחשבון שמדובר בכשלוש שנים של בנייה, אז הרווחיות היא לא כפי שמציגים אותה". מהן התכונות החשובות לדעתך להצלחת CFO בתפקידו? "CFO צריך לרקוד את הריקוד של כל חברי ההנהלה. אנחנו עובדים כצוות, אף אחד מהמנהלים אינו יכול לפעול כפרש בודד וההרמוניה חייבת לעבוד באופן מושלם. CFO צריך לסמן למנהלים האחרים את החץ - לאן רוצים להגיע, ובאילו מחירים ולוחות זמנים. אם נוכל לנהל משימות באופן מאורגן ובשיתוף פעולה, ולנהל את הזמן שלנו באופן נאות, יחד עם התאמה של תהליכים והטוויה נכונה שלהם בתוך הארגון, נוכל יחד להזיז את הארגון קדימה. הרי בסופו של יום, את הכל כמעט ניתן לכמת בכסף ". כיצד הארגון שלך תורם לקהילה? "יוסי אברהמי זו חברה שהקהילה מאוד חשובה לה. אנחנו מעודדים במיוחד את נושא הספורט באילת. יש קרן מיוחדת הרשומה על שם הוריו של יוסי וכל שנה מתקיים טקס שבמסגרתו מעניקה החברה מלגות לספורטאים מצטיינים בכל התחומים באילת. החברה גם משקיעה בחינוך באילת וברמה ארצית, תורמת כספים לארגון לתת ולארגוני צדקה רבים אחרים". אתה מצליח לשלב בסדר יום עמוס גם תחביבים וזמן למשפחה? "אני משתדל מאוד. בסופו של יום אנחנו אנשי משפחה, המשפחה היא העוגן שלנו ונקודת החוזק שלנו, משם אנו שואבים כוח, אנרגיות וחשק. אני משתדל להגיע בשעות נורמליות הביתה ולבלות כמה שיותר עם הילדים, סופי שבוע מוקדשים רק להם. התחביב שלי הוא ריצה בלוח זמנים משוגע, או מאוד מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה, מספיקים הכל וישנים פחות". |
|||
|
|||