16/02/2025 | פרוייקט המנטורינג WCFO מחזור 4 |
25/02/2025 | CFO Forum Foreign Multi National Corporations |
26/02/2025 | מפגש STORYTELLING IR |
4/05/2025 | קוקטייל יום העצמאות 2025 |
14/09/2025 | הכנס השנתי של ה-CFOs |
|
CFO פריגו "החזון: צמיחה גלובאלית" |
|||
26/01/2014 | |||
איך נבנית צמיחה גלובאלית, מהי האסטרטגיה הנכונה והחזון הראוי לחברה השואפת להפוך למובילה בתחומה? יצחק מעיין, CFO של החטיבה הבינלאומית של חברת פריגו העולמית הציג במליאת האסטרטגיה בכנס אילת CFO Best Practice את האסטרטגיה העסקית של החברה, שציינה השנה 126 שנים להיווסדה, והיום הינה השחקן העולמי המוביל בתחום מותגי הרשת למוצרי בריאות . מעיין: "החזון שלנו כחברה פרמצבטית גלובלית הוא להיות הספק המוביל לביקוש העולמי הגדל למוצרי בריאות איכותיים ובמחיר שווה לכל נפש. כשמסתכלים על האבולוציה של החברה מגלים שבתום 100 שנות פעילות הגיעה החברה למחזור של 100 מיליון דולר ובשלושת העשורים האחרונים קצב הצמיחה הואץ מאוד. בשנה הפיסקאלית הנוכחית אנו מצפים לחצות 4 מיליארד דולר במכירות". לדבריו, מגזר הפעילות הגדול ביותר של פריגו היא בתחום ה-OTC בו החברה מפתחת ,מייצרת ומשווקת גרסאות גנריות איכותיות למותגים קיימים, אשר משווקים כמותגי רשת ע"י הרשתות הפארמה והקמעונאות המובילות בעולם, במחירים אטרקטיביים. בנוסף, לחברה מגזר פעילות הפועל באופן דומה, בתחום תוספי המזון והוויטמינים ותחליפי חלב לתינוקות. כלומר כ- 70% מסך פעילות החברה מופנה לעבודה עם לקוחות סופיים בשוק מוצרי הצריכה. לחברה יש בנוסף מגזר פעילות בתחום תרופות מרשם גנריות, בתחום הטופיקלי, אשר במסגרתו מפעילה החברה מרכז יצור ופיתוח מרכזי בירוחם, הנמצא כעת בתהליכי הרחבה ניכרים, שם מעסיקה החברה למעלה מ-500 איש. לחברה מגזר פעילות רביעי בתחום החומרים הפעילים לתעשיית התרופות (API) אשר מנוהל מישראל , אשר מספק חומרים פעילים הן למוצרי החברה, המיוצרים ע"י מגזרים אחרים של פריגו, והן לחברות נוספות בתעשייה . מעיין הציג את המרכיבים העיקריים של התפיסה העסקית של החברה: "האסטרטגיה שלנו להמשך מגמת הצמיחה כוללת מספר מאמצים עיקריים ובינהם התרומה שלנו להמשך המעבר של צרכנים רבים בארה"ב מגרסת המותג, אל גרסת מותג הרשת. זהו תחום הצומח משמעותית בארה"ב משנה לשנה (בין 100 ל- 200 נקודות בסיס בממוצע). מעיין מציין כי בתחום ה-OTC פריגו אחראית לכרבע מהמכירות של מוצרים רפואיים ללא מרשם בארה"ב. נתח השוק של פריגו הוא כ- 70% משוק מותגי הרשת, אשר כשלעצמם מהווים כ- 35% משוק ה- OTC בארה"ב. "במונחי כמות נתח השוק הוא אף משמעותי יותר" קצב החדירה של מותגי רשת חדשים שמושקים מצביע על כך שלשוק מותגי הרשת יש עדין לאן לצמוח, הן בקטגוריות הנוכחיות והן בחדשות. מעיין: " הבחירה במותגי רשת נכונה כלכלית הן לרשת והן לצרכן הסופי, אשר חוסך בעלות בריאות, וזאת מבלי להתפשר על איכות המוצר. הרשת, בנוסף, מחזקת את נאמנות הלקוח. " הייחוד שלנו הוא בכך שאנו מסוגלים להתאים את המוצר באופן מדויק לצרכי הרשת הקמעונאית, ובנוסף אנו מספקים לרשת את כל העזרים השווקיים/הסברתיים, אשר יעזרו לה לשכנע את הלקוח הנוסף לעבור אל מותג הרשת מהמותג אותו צרך עד כה. לדבריו, דוגמא למנוע צמיחה, הקשור לאסטרטגיית הכניסה לתחומי פעילות משלימים הינה קטגוריה שנבנתה בשנה האחרונה – תחום חיות המחמד: "ביצענו שתי רכישות בתחום אשר בנו עבורנו פעילות עם מכירות שנתיות של כ- 200 מיליון דולר. זהו תחום שמתאפיין בצמיחה מהירה בארה"ב, בו יש לנו את האפשרות להציג , לראשונה בשוק, מותגי רשת אשר נותנים מענה איכותי למוצרים שנמכרו עד כה במחירים גבוהים ע"י וטרינרים ורשתות מתמחות. בהתייחסו לצמיחה דרך מיזוגים ורכישות מציין מעיין "עד לרכישה האחרונה של אלאן, בדצמבר האחרון, ביצענו למעלה מ-15 רכישות משנת 2005 בסכום של כ- 2.5 מיליארד דולר. רכישות שאחראיות למחצית מהמחזור שהצגנו בשנת 2013. "הרכישה האחרונה שלנו של אלאן האירית, בסכום שיא מבחינתנו של 8.6 מיליארד דולר מאפשרת לנו פלטפורמה עסקית חזקה להמשך התרחבות מואצת וזאת מתוך מבנה מס אטרקטיבי יותר. במסגרת העיסקה בחרה פריגו להתאגד כחברה אירית אשר תמשיך ותיסחר ציבורית בבורסות שבניו-יורק ובישראל. מעיין מסכם את דבריו במוטו העסקי שלו: "אם האסטרטגיה היא לצמוח – חייבים בכל רגע נתון מספר מנועי צמיחה משולבים זה בזה וחייבים להיות פעילים בתחומים רבים מאד בו זמנית". |
|||
|
|||