גלו את הפוטנציאל הפיננסי באמצעות  פתרונות ה-IP החדשים של AON

איציק אליאב מציג את סוד ההצלחה של קבוצת פוקס

19/01/2014
הגדל

קבוצת פוקס עוסקת בעיצוב, קניינות, שיווק והפצה של אופנה, לרבות אופנת בית, ונסחרת בתל אביב 100 לפי שווי שוק של 1.4. בשנה האחרונה החברה חצתה את סף המיליארד שקל מכירות עם EBITDA של 13%. "השלמנו צמיחה מטורפת בשנים האחרונות עם רווח נקי שנושק השנה ל-100 מיליון שקל" אומר אליאב ומוסיף: "החברה יודעת לנהל רווחיות בצורה מדוייקת מאד על רצפת המכירות שלה, ומנהלת שרשרת אספקה יעילה עם מרלו"ג מתוחכם ויציב. יכולות השיווק משמעותיות ביותר ל-MASS MARKET".

כדי להמשיך במגמת צמיחה על החברה לפעול בראייה ארוכת טווח, אליאב מספר כי מדובר בהליך לא פשוט: "פוקס היא חברה משפחתית עדיין, שעוסקת בתעשייה ישנה. השנה הצגנו לדירקטוריון תכנית אסטרטגית רבת שנים, כאשר האסטרטגיה המרכזית היא המשך פיתוח טבעי של הרשתות שבבעלותה היום, לצד קבלת זיכיונות של מותגים נוספים שלא מתחרים ישירות עם מותגי הקבוצה וקניית מותגים בתחילת דרכם עם דנ"א ברור והנהלה קיימת שאינם מתחרים ברשת".

אליאב הציג בפני המשתתפים חמישה אתגרים מרכזיים של החברה ושלו כ-CFO, המתמקדים בלוגיסטיקה, IT, שיווק, מימון ומבנה ארגוני: "בתחום הלוגיסטיקה, עד לא מזמן עבדנו באתר אחד גדול באיירפורט סיטי, וזה היה נכון כשהיינו רק באופנת טקסטיל. היתרון לגודל כבר פחות רלוונטי כשנכנסים לכלי בית, קוסמטיקה ונעליים. לכן נדרשנו להוספת מרכז נוסף, סמוך, שיטפל במותגים שאינם אופנה ועדיין נהנה מהקרבה הפיסית למרלו"ג הקיים.

" ריבוי פעילויות תחת ההנהלה מצריך פרוייקטים ופיתוחים בתחומים רבים ולכן האתגר הבא הוא ב-IT. הבנתי שצווארי הבקבוק שלנו אינם פנימיים, כלומר הפתרון הוא בהכנסת מספר מועט של מנהלי פרוייקטים והרחבת הממשק עם ספקי ה-IT החיצוניים. כמו כן חיוני לעבוד עם גאנט לו"ז מדויק.

"בתחום השיווק עשינו פריצת דרך שיווקית של איחוד כלל מותגי הקבוצה למועדון אחד מאוחד. הדילמה היתה האם להיכנס לכרטיסי אשראי כמו קמעונאים אחרים? החלטנו שלא כי זה לא בפוקוס שלנו – אנחנו קמעונאים.

"המימון הוא אתגר משמעותי כאשר מדובר בצמיחה מהירה, החזקת מלאי גדול ופתיחת חנויות חדשות. אנחנו עובדים בצורה שמרנית, גיוס כסף כשאפשר ברבית נמוכה כנגד הלוואות לזמן ארוך עם גיוון של מקורות אשראי.

"אתגר נוסף שהעסיק אותנו הוא מה המבנה הארגוני האופטימאלי לנו. האם כל חברה תנוהל מקומית או שהכל ינוהל מהמטה המרכזי. בחרנו בדרך ביניים כך שבכל פעילות יהיה רפרנט כלכלי שעובד בממשק מקצועי עם אגף הכספים ומוריד עומס. הכספים מנוהלים במרוכז מהמטה במערכת ERP אחת וכל ההסכמים המרוכזים, הניהול הבנקאי, כרטיסי אשראי וכולי נשאר בחשבות המרכזית".

עבור לתוכן העמוד