20/11/2024 | קורס קורס כלכלנים עסקיים FP&A -מחזור 15 |
3/12/2024 | סדנא מעשית ביישומי GEN AI בכספים (מס' מחזורים) |
29/12/2024 | קורס Tax strategy and beyond |
5/01/2025 | ערב הגאלה השנתי של ה CFOs |
14/01/2025 | קורס למידה מהמוסד על פריצת גבולות, מנהיגות ובנית צוות מנצח |
29/01/2025 | מפגש מימון |
|
ראיון עם יעיר אורבוך CFO אבן קיסר |
|||
9/01/2013 | |||
אבן קיסר היא חברה בינלאומית בבעלות קיבוץ שדות ים, קרן "טנא" והציבור, הנמצאת במגמת צמיחה. מה הם האתגרים הייחודים עבורך כ-CFO של החברה? האתגר המרכזי שלי הוא להיות גורם משמעותי במעבר הנדרש של אבן קיסר מחברה בינלאומית לחברה גלובאלית שפועלת עם מערכת ERP גלובאלית, מנהלת תהליכי עבודה חוצי יבשות ומנהלת מדיניות ותשתיות באופן גלובאלי. זה חלק משמעותי ביכולת של החברה לצמוח באופן אפקטיבי. אתגר משמעותי נוסף הוא התמיכה בצמיחה המתמדת של החברה. זה מיתרגם בעיקר לבחינה וטיפול ברכישות פוטנציאליות נוספות, ליווי של הקמת מפעל ייצור חדש בארה"ב, במקביל לפרויקט הרחבת כושר ייצור בארץ, ותכנון תקציבי שיביא לצמיחה רווחית.
מה היו המהלכים האחרונים החשובים שנעשו בחברתך ומה היתה תרומתך בהובלתם. מהלך חשוב ומרכזי היה הנפקה ציבורית בנסד"ק במארס 2012. גויסתי לחברה באפריל 2010 בכדי להוביל את ההנפקה הזו ביחד עם הנהלת החברה. היום אנחנו החברה הקיבוצית היחידה שמונפקת בנסד"ק ומחיר המנייה עלה ב-45% מאז ההנפקה. במסגרת המהלך הזה היה עלי לבנות מן הייסוד מחלקת כספים שבנויה להתמודד ברמה הנדרשת מחברה שנסחרת בנסד"ק. המאמצים העיקריים כללו מעבר לדיווח USGAAP כולל restatements של דוחות כספיים שלוש שנים וחצי אחורה, כתיבת תשקיף ועדכונו לאורך רבעונים עד ההנפקה, בניית תחזיות רב-שנתיות ועבודה מול sell-side analysts, Roadshow וניהול קשרי משקיעים בעידן שלאחר ההנפקה. מהלך שני אך לא פחות מרכזי, היה מימוש שלוש עסקאות A&M במשך שנה וחצי לרכישת ערוצי הפצה ישירים בשווקים העיקריים כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה. הייתי מעורב בכל נושא הערכות השווי לגיבוש מחירי העסקאות, שותף במשא ומתן ובגיבוש ההסכמים והובלתי את ההטמעה הפיננסית של החברות הנרכשות לתוך הארגון. שני המהלכים הללו דרשו השקעה משמעותית בבניית מערך כספים גלובאלי: גיוס טאלנטים לתפקידי מפתח בארגון, לרבות CFO לחברה נרכשת ומעבר למערך דיווחים ותכנון אחיד שיאפשר לחברה לתפקד באופן יעיל. מהלך חשוב נוסף לו הייתי שותף היה החלטה אסטרטגית על הרחבת כושר ייצור: הובלת ניתוח האלטרנטיבות השונות והגעה להחלטה עם המנכ"ל והדירקטוריון. מהם המהלכים המרכזיים שאתה מתכנן לשנה הבאה? אנחנו נערכים לעלות לאוויר עם יישום ERP גלובאלי. היעד הוא שעד תחילת 2014 הפלטפורמה הזו תפעל בהצלחה בכל החברות. מהלך שני שרק החל הוא יישום SOX בחברה, כנדרש מחברה ציבורית. זהו תהליך ארוך, משמעותי, חוצה ארגון ולא קל. כמו כן, אנו מובילים מהלכים נוספים שאיני יכול לפרט בהיותנו חברה ציבורית. מה העצה הטובה ביותר שיש לך עבור CFO ? לחשוב אסטרטגית: לא די בלייצר את המספרים – חשוב להבין מה הם אומרים. להביא אנשים טובים ולחנך למצויינות – זה המפתח המרכזי להצלחה ומה שמאפשר למחלקת כספים להיות בעלת השפעה בארגון. התנהלות בינאישית נכונה מאפשרת לכל מנהל להשפיע על הארגון ביתר אפקטיביות. ספר על הדרך המקצועית שעשית עד לתפקיד הנוכחי. יש לי תואר ראשון ותואר שני בכלכלה ומנהל עסקים. את דרכי המקצועית התחלתי ככלכלן ראשי ב"יהודה רשתות פלדה", חברה משמעותית שעוסקת בייצור מוצרי פלדה למגזר הבנייה. משם גויסתי כ-CFO ל"אורבוט מיכשור", בזמנו חברת סטארט אפ שעסקה במוצרי בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה. בשנתיים שלי שם החברה צמחה אקפוננציאלית עד שנרכשה על ידי אפלייד מטריאלס, החברה המובילה בתחום של ציוד קפיטלי לתעשיית המוליכים למחצה. באפלייד עבדתי 13 שנה, 6 שנים מתוכם בארה"ב ,במגוון תפקידים בכירים כולל תפקיד CFO של החטיבה הכי גדולה באפלייד מטיריאלס. איך מסתדר CFO מקצועי בחברה בשליטה קיבוצית? זו מעין סגירת מעגל עבורי... אני במקור בן קיבוץ ברור חיל בדרום, לכן המעבר לחברה בבעלות קיבוץ אחר היתה מוזרה משהו. ההכרות האינטימית עם המסגרת הקיבוצית מאפשרת לי להבין יותר בקלות את ציפיות הבעלים. עזבתי את הקיבוץ לפני שנים רבות וזו חוויה מעניינת להשתתף פתאום שוב בפגישות עבודה בקיבוץ ובאסיפה כללית, הפעם כשכיר שבא מבחוץ. מהו סוד ההצלחה שלך כ-CFO? אני מעדיף לא לדבר על עצמי יותר מידי. מהו סוד ההצלחה של אבן קיסר – למה לוחות קווארץ למשטחי מטבח יכולים לייצר צמיחה ורווחיות שכזו? התשובה מתחילה בעובדה שכיום המטבח הוא מרכז החיים בבית - ולכן ההשקעה בו ובאסתטיקה שלו היא בהתאם. יש דרישה גדולה למשטחי מטבח איכותיים שיענו על הצרכים של הצרכנים, בארץ ובכל העולם. זה ממשיך בכך שמשטחי החברה עשויים מקווארץ, שהוא "קילר אפליקשיין". הקווארץ הוא פשוט פתרון מנצח לעומת חומרים אלטרנטיבים למשטחי מטבח ולכן נתח השוק שלו גדל והולך משנה לשנה. הנדבך השלישי הוא המותג – שנתמך באיכות, בפיתוח וב-first mover advantage למרות כל השנים שעברו מאז שהקיבוץ המציא את הקונספט. אם מוסיפים לנדבכים הללו ניהול נכון וממוקד, אז מקבלים תוצאות בהתאם. |
|||
|
|||