"העלאת שווי הרכב תפגע הן בעובדים, הן בחברות בפריפריה והן בהכנסות המדינה ממסים" כך אמרה הבוקר נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO, בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בנושא העלאת שווי הרכב. בדברה בפני וועדת הכספים טענה יו"ר הפורום המוביל את המאבק בכוונת האוצר להעלות את שווי הרכב, כי העלאת המיסוי תביא לגל של החזרות רכבים וכתוצאה מכך המדינה דווקא תפסיד, עפ"י חישובי הפורום, למעלה מ-574 מליון ₪ ממיסוי כלי רכב חדשים ומהמס המוטל על שווי הרכב. קינן, ביקשה מחברי הכנסת שידרשו ממשרד האוצר לראות את התחשיבים עליהם מתבסס האוצר הטוען כי העלאת שווי הרכב תכניס למדינה 2.5 מיליארד ₪.
בדיון שהתקיים הבוקר בהשתתפות נציגי האוצר ונציגי הגופים המתנגדים להעלאת שווי הרכב טענה קינן כי העלאת שווי הרכב תפגע בעיקר בחברות בפריפריה ובאיזורי תעשיה שם אין תחבורה ציבורית אלטרנטיבית,."אין תחבורה ציבורית לא לאיזור התעשייה בכפר-סבא, לא לאזור התעשייה ביוקנעם ולא לאזור התעשייה בקצרין. מה בדיוק רוצה האוצר שיעשו אלפי העובדים במקומות הללו וכיצד הוא מצפה שיעבדו בשעות המקובלות בענף ההיי-טק?" שאלה קינן. לדבריה, הרפורמה תיפגע בראש ובראשונה בחברות קטנות וחברות היי-טק וצמיחה מהירה. בנוסף העלאת שווי הרכב תפגע בעיקר בעובדים בדרגות הביניים שלא יהנו מגילום המס.
לדברי קינן, הסיבה המרכזית לתופעת הרכבים הצמודים היא המיסוי הגבוה על רכב המונע מעובדים בדרגים נמוכים ובינוניים לרכוש לעצמם מכונית פרטית. בנוסף, מס ההכנסה הגבוה המוטל על שכבות אלה גורם אף הוא לביקוש הגובר לרכבים צמודים
לגבי ההצעות להעלות את שווי המס על קבוצות רכב מסויימות אמרה קינן כי לא ניתן לבצע זאת מבלי לפגוע באוכלוסיות נרחבות. "העובדים הנהנים מרכבים בדרגה 2 ו-3 הם העובדים הצעירים והמשכילים בדרגות שכר של 6,000-12,000 ₪, בעלי משפחות, והנושאים במרבית הנטל ושאותם צריכה המדינה לעודד ולא להכביד את המיסוי. לגבי רכבי יוקרה ברמה 6-7 הרי שכבר כיום הם משלמים יותר משוויו הכלכלי האמיתי של הרכב הצמוד. לגבי רמות 4-5, נמנעה קינן להתייחס היות ומרבית סמנכ"לי הכספים וחברי הכנסת נהנים מרכבים צמודים ברמה זו ולכן לא ראוי שהפורום ינקוט עמדה בדרגת רכב זו.
לדברי קינן, בכל מקרה, כל העלאה של שווי השימוש ברכב תחול רק משנת 2010. "יש לזכור" אמרה קינן "כי מרבית העובדים חתומים על הסכמי שכירות של שלוש שנים והחזר הרכב טרם תקופה זו גורר קנסות מול חברות הליסינג. אשר לכן, עד ליוני 2010 כל העלאת שווי לקבוצות אלו, אינה אלא פגיעה ישירה ולא הוגנת בשכבות אלו" אמרה קינן.
"אשר על כן" סיכמה קינן "יש להשאיר את שווי הרכב במתכונתו הנוכחית".