לקראת הדיון הצפוי מחר בוועדת הכספים בנוגע להעלאת שווי הרכב, טוענת היום נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFOכי משרד האוצר מנסה להפוך את וועדת הכספים לחותמת גומי בכל הקשור להעלאת שווי הרכב. במכתב שהוציאה היום יו"ר הפורום המוביל את המאבק נגד העלאת שווי הרכב ליו"ר וועדת הכספים, סטס מסז'ניקוב, טוענת קינן כי עד כה, פחות מ-24 שעות לפני הדיון, משרד האוצר מסרב לחשוף את התחשיב עליו מבוססת הטענה כי העלאת שווי הרכב תכניס למדינה 2.5 מיליארד ₪. כמו כן, לא הציג האוצר את התחשיב עליו הוא מבסס את טענתו כי שווי הרכב המשולם כיום איננו שווי כלכלי אמיתי. לטענת קינן, גם אם יציג האוצר רק מחר במהלך הישיבה את המספרים והתחשיבים האמורים, לא יתאפשר לחברי וועדת הכספים להפעיל כל שיקול דעת אמיתי בנוגע לתחשיבים אלו. לדברי קינן, סירובו של האוצר להציג את התחשיבים והנתונים מבעוד מועד איננה עולה בקנה אחד עם מנהל תקין ושקיפות שהם הבסיס ההכרחי לקבלת החלטות מושכלת של וועדת הכספים.
לדברי קינן, על פי תחשיבי פורום ה-CFOדווקא צפוי קיטון בהכנסות המדינה ממסים. "הכנסות המדינה ינזקו בגובה המיסוי על רכבים חדשים, ובהקטנת מספר משלמי מס בגין שווי רכב, כאשר כ-26,000 עובדים (בשנה) יעברו לשימוש ברכב חלופי פרטי וישן" אומרת קינן.
במכתב שיצא היום ליו"ר וועדת הכספים טוענת קינן לא מדובר ברפורמה אלא בהעלאת מסים בלבד. לדבריה המונח "עיוות מס" אינו צריך להפחיד את חברי הכנסת היות ו"עיוות מס" הוא דרכה של המדינה לעודד סקטורים מסויימים בהם היא חפצה. במקרה זה רוב העידוד מכוון לחברות הי-טק, חברות בפריפריה וחברות קטנות. לטענת קינן, בכדי לפתור את הבעיה משורש, יש לטפל בשלושה נושאים במקביל: הסדרת תחבורה ציבורית אלטרנטיבית בפריפריה ובאיזורי התעשיה, הורדת המיסוי על רכבים חדשים לרמה המקובלת בעולם וריווח מדרגות המס לשכבות הביניים.