פורום מנהלי כספים ראשיים CFO

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל

פרטי התקשרות

פנחס רוזן, 72 תל אביב 6951294

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

ה"CFO החדש" נדרש להוביל את השינוי ולייצר ערך מוסף עסקי

20/08/2015
ה"CFO החדש" נדרש להוביל את השינוי ולייצר ערך מוסף עסקי (הגדל)

אסף טיקוצקי CFO פרידנזון וברק נרדי CFO כ.א.ל, יעבירו הרצאה על תרומתו של ה-CFO לפיתוח העסקי של הארגון, בכנס אילת של פורום CFO שיתקיים בתחילת חודש ספטמבר.

כיצד נושא השולחן בהובלתכם, תורם לעשייתם של ה-CFOs

ברק נרדי: "במהלך השנים האחרונות תפקיד ה-CFO בארגון עבר שינוי משמעותי. מעבר למילוי התפקיד המסורתי של 'שומר הקופה' וניהול עלויות החברה, ה-'CFO החדש' נדרש לייצר ערך מוסף עסקי, לתמוך בקבלת החלטות אסטרטגיות ולמלא תפקיד מוביל במהלכי פיתוח עסקי. CFO's אשר ישכילו למצב את עצמם ככאלה, ימלאו תפקיד מפתח בעיצוב האג'נדה העסקית של החברה".

אסף טיקוצקי: "מהפכת המידע משנה לחלוטין את כללי המשחק ,הנגישות למידע מקלה על הצרכן להשיג תנאים טובים יותר ומצמצמת את המרווחים בחברות. אנחנו רואים זאת בתקופה האחרונה במגזרים רבים כגון מכירות מוצרי צריכה שבעבר נמכרו בעיקר בחנויות על בסיס המלאי באותו זמן נתון והיום חלק גדול מהמכירות מבוצע באינטרנט עם מבחר אינסופי. נפרדנו ולא בצער, מהעולם בו הייתה התקשרות ארוכת טווח עם ספק מוביל ועברנו לעולם בו כל מוצר נצרך בהתאם לתנאים העדכניים בכל רגע נתון. שינוי זה מחייב את החברות לבצע בדיקה ורענון של החזון העסקי וכל הנגזר מכך.

חברות שידעו לנצל את ההשפעות הטכנולוגיות לטובתן, יוכלו לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, ואילו חברות שימשיכו להישען על העבר ולא יתעדכנו בזמן, לא יוכלו לשרוד, גם אם כיום הן מובילות שוק. ה-CFO מטבעו שולט במידע המהותי בארגון ולכן הוא זה שצריך להוביל את השינוי".

שתפו אותנו ב-case study בנושא, מניסיונכם המקצועי

נרדי: "שוק כרטיסי האשראי בישראל הינו רווי ותחרותי, כאשר קיימים מועדוני לקוחות רבים המנפיקים כרטיסי אשראי. על רקע זה, בשנה האחרונה ביצעה חברת cal מהלך אסטרטגי משמעותי במסגרתו הקימה ביחד עם אל על מועדון כרטיסי אשראי משותף בעל ערך מוסף ייחודי ללקוח. בפועל השפיע המהלך על שוק כרטיסי האשראי כולו ותוך פרק זמן קצר מאוד, הוביל להגדלת נתח השוק של cal. במסגרת השולחן בכנס אילת, ארחיב על השלבים השונים בתהליך ועל מהות תפקיד ה-cfo בפרויקט אסטרטגי שכזה".

טיקוצקי: "מסתמנת לאחרונה מגמה עולמית לפיה יש להוציא את פעילות האחסנה לחברות הלוגיסטיקה, מה שעוזר לחברות להתמקד בליבת העסק ולהתייעל. גם אנחנו פיתחנו את פעילות האחסנה על ידי גידול ושיפור האתרים, שיפור בכוח האדם וכמובן בתוכנת ה- WMS לניהול המחסנים, כך שתאפשר לנו וללקוח לקבל תמונת מצב אונליין לגבי כלל הפעילות והמלאי. בנוסף לכך, פיתחנו מערכת ניהול נתונים המחברת בין חברת הלוגיסטיקה ללקוח, ומאפשרת ללקוחותינו לקבל המלצה לגבי מתי וכמה מלאי לקנות, תוך התחשבות בשינויי מחירי הלוגיסטיקה ובשינויי מחירי הסחורה".

לדעתכם, מהו הדבר החשוב ביותר בחתירה לחדשנות?

נרדי: "הסביבה העסקית בה אנו פועלים משתנה ללא הרף. הארגונים שמצליחים הם אלה שרותמים את החדשנות על מנת להכין ולהתאים את עצמם הכי מהר למציאות המשתנה".

טיקוצקי: "כדי להצליח בחדשנות, הנהלת החברה צריכה לבנות סביבה תומכת חדשנות שניזונה בשוטף מרעיונות מכל הפלטפורמות בחברה ומחוץ לה; ולהקים גוף שתפקידו לקבל החלטות לגבי נושאים שנדרש לקדם ואף מבצע בקרה שוטפת וקבלת החלטות לגבי המשך הדרך בהתאם למטרות. פעמים רבות, למרות שמבחינה טכנית רעיון עובד, השוק כבר לא מתאים, ולכן חשוב מאוד לדעת גם מתי לעצור".

מהו הטיפ החשוב ביותר שיש לכם להעביר לסמנכ"לי הכספים?

נרדי: "מעבר לכל הכישורים והיכולות הנדרשות מה- CFO, הדבר החשוב ביותר בעיני - זו היכולת לשאול את השאלות הכי מובנות מאליהן, שכולם נמנעים מלשאול".

טיקוצקי: "בשל הידע והחשיפה הנרחבים, רצוי שה-CFO יהווה צומת בין הפיתוח העסקי להנהלה. באופן זה הוא יביא ערך רב לחברה באיתור והובלה לכניסה לתחומי פעילות חדשים וכדאיים, ובצמיחה והתפתחות לתחומי פעילות סינרגטיים, גם על ידי פיתוח עצמי ורכישות ומיזוגים. כך יתפתח ה-CFO להיות הגורם שמוביל את הפיתוח העסקי בארגון ומצעיד אותו קדימה".

תנו לסמנכ"לי הכספים המלצה על חומר מקצועי או ספר מעניין

טיקוצקי:"אני ממליץ מאוד על הספר "עולם של שפע" של פיטר דיאמנטיס. הסופר הוא פורץ דרך ומוביל בחתירה לחדשנות, ובספר זה הוא נותן תמונה מקיפה על חידושים המהותיים והשפעתם על תחומי החיים".

 

עבור לתוכן העמוד