פורום מנהלי כספים ראשיים CFO

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל

פרטי התקשרות

פנחס רוזן, 72 תל אביב 6951294

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

CFO אלטק, אמנון שמר, מספר על גילוי עולמות חדשים

5/08/2015
CFO אלטק, אמנון שמר, מספר על גילוי עולמות חדשים (הגדל)

לדברי נגה קינן, יו"ר פורום CFO: "סמנכ"לי הכספים בפורום נרתמים לסייע ליזמי ההייטק החרדיים, להתחבר לאקו-סיסטם הטכנולוגי ובכלל זה מנטורינג אישי, חיבור למקורות מימון ומשקיעים פוטנציאלים".

ה-CFO's משמשים כמנטורים עסקיים פיננסיים ליזמים החברים בפורום ההייטק החרדי, ומלווים אותם בהכנת תוכניות עסקיות עבור המיזמים הטכנולוגיים, הכוללות מסלולי הכנסות והיתכנות עבור משקיעים פוטנציאלים. התוכניות יוצגו בפני וועדת ההשקעות של המדען הראשי, בכדי שזו תעניק השקעה ראשונה למיזם העומד בקריטריונים.

מיזם Broadcast

אפליקציית ניטור תגים של סרטוני וידאו offline

המנטור: אמנון שמר CFO אלטק

היזם: חיים ברויער

ספרו לנו על עצמכם

אמנון שמר: "לאחר עשייה פיננסית במשך 6 שנים בקנדה, חזרתי לארץ לתפקיד סמנכ"ל כספים ב"גילת תקשורת". בגילת הובלתי הנפקות לציבור בנאסד"ק, גיוסי כספים מקרנות, פיתוח עסקי במדינות שונות, מיזוגים ורכישות בארה"ב. בהמשך עברתי לפעילות בשוק ההון כמנכ"ל משותף של חברת "מאה העברות שליטה", ועסקתי בעיקר במיזוגים ורכישות. ב-11 השנים האחרונות אני CFO בחברת אלטק. חברה ציבורית שנסחרת בנאסד"ק, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מעגלים מודפסים גמישים-קשיחים בעיקר למערכות צבאיות ומערכות רפואיות, הדורשות רמת אמינות גבוהה".

חיים ברויער: "עסקתי במשך מספר שנים בניהול אדמיניסטרטיבי של מוסדות חינוך כגון בתי ספר ותיכונים חרדיים. במסגרת זו הובלתי מהלכים כלכליים משמעותיים שמטרתם לשפר ולייעל מערכות חינוך ולהקצות משאבים מחדש. את לימודיי סיימתי בהצטיינות בישיבות חרדיות, במקביל היה בבעלותי סטודיו בתחום עריכה וניהול של תכני וידאו, הפקות וידאו לעמותות וארגונים גדולים בציבור החרדי. הסטודיו נמכר באקזיט קטן לחברת הפקות מתחרה.מאז ועד היום אני פועל כיזם נדל"ן, כאשר אחד החידושים אותם אני מוביל בתחום, הוא ייעוץ וקבלנות סטיילינג בתחום דירות הסטודיו להשכרה, בכדי למקסם את רווחיות ההשקעה".

חיים, ספר לנו בקצרה על המיזם שלך

"Broadcast מנתרת תגים של סרטוני וידאו offline ומבצעת מיתוג לסרטונים המועלים ברשתות החברתיות השונות. בפילוח וסקר שוק שערכנו, גילינו כי קהל היעד שלנו הוא בעיקר נותני שירות ובעלי עסקים המקדמים את שירותיהם ופונים לקהל הלקוחות והעוקבים, באמצעות סרטונים אישיים המועלים לרשתות החברתיות. אנו מציעים להם מיתוג עדכני והפיכת הסרטון לכלי ממותג ומנצח, המקדם מכירות עבור העסק שלהם. האפליקציה אף יודעת לנטר ולעקוב אחרי הסרטונים ברשת ולנהל אותם".

אמנון, כמה מילים על האתגרים שצפית בעבודה וכיצד ניהלתם אותם?

"האתגר העיקרי שצפיתי היה הצגת הפרויקט למשקיעים פוטנציאליים באופן שיסקרן אותם מספיק כדי לרצות לקיים פגישה ראשונית. לא מספיק שהפרויקט יהיה מושך כרעיון, נדרש להראות איך הוא מניב תשואה נאה למשקיע. כבר בפגישה הראשונה עם חיים הבנתי שיש למוצר פוטנציאל די רציני, ובהמשך ראינו שישנם פלחי שוק שהמוצר עונה עבורם במדויק על צורך ממשי, מה שיכול להניב הכנסות משמעותיות. לאחר מכן נשאלה השאלה כיצד מכמתים את גודל השוק כדי לגזור את ההכנסות, על מנת להתחיל לבנות תוכנית עסקית רצינית למשקיעים. חשבנו על מספר רעיונות, וחיים נרתם למלאכה באופן אינטנסיבי וחזר עם כיוונים מאוד ממשיים. בנוסף, היה עלינו למצוא צוות פיתוח, שיעבוד על הוכחת היתכנות למשקיעים".

חיים, מה הנקודות בהן אמנון השלים לך את החסר

"אמנון מגיע מתחום הכספים, כאשר מאחוריו שנים של ניסיון בניהול הנפקות והובלת מיזוגים רבים בחברות גדולות בארץ ובעולם. בתחילת ההיכרות עם אמנון, חששתי מעט, היות והוא מגיע מתחום הפיננסים בתפקידים מובילים ולעומת זאת המיזם עודנו בתחילת הדרך ודורש התייחסות שונה בהתאם. אני יכול לספר כי כבר כאשר נפגשנו לראשונה הופתעתי מגישתו המרעננת של אמנון. 
בהמשך הדרך מאד התחברתי לאמנון גם ברמה האישית, ויכולתי להרגיש כי המיזם מעניין אותו ומעבר לעניין המקצועי, ברמת חיבור לרעיון ולכל התהליך. הגישה היסודית שלו והירידה לפרטי פרטים, עוזרים לי מאד בתהליך ההתמקדות ובפילוח קהל היעד והשוק הספציפי, בדגש על יצירת מסלול הכנסות שיעניין משקיעים פוטנציאלים".

אמנון, אילו תובנות ויכולות שלך תרמו לעבודה המשותפת

"בתפקידיי כ-CFO עסקתי הן בגיוס כספים והן בהשקעה בחברות. בנוסף, ליוויתי סטארט-אפים בגיוסי כספים בעבר והייתי מעורב בעצמי בסטארט-אפ מסוים. הפגישות הרבות עם גופי השקעה וקרנות הון-סיכון הראו לי איך חושב משקיע פוטנציאלי, מה יכול למשוך לו את העין ולגרום לו לרצות להיפגש, וכמובן, מה השיקולים שיניעו אותו בסופו של דבר להשקיע. בנוסף, הניסיון המקצועי שלי בפעילויות של מיזוגים ורכישות, והערכות שווי של חברות, תרמו למיקוד בהשגת הנתונים הרלבנטיים לבניית התוכנית העסקית".

מה ההתרשמות שלך מתהליך העבודה המשותף

אמנון שמר: "בפגישות בחממה החרדית התוודעתי לאנשים נעימים, בעלי יכולות גבוהות בצורה בלתי רגילה. עם חיים נוצרה לי כימיה מיידית ונרתמנו במהירות לקידום המיזם. הופתעתי מאוד לטובה מהידע הרב שיש לו ביחס לעולם המדיה והרשתות החברתיות. נפגשנו כל שבוע למספר שעות, לא רק בשל ההכוונה המקצועית, אלא גם כתוצאה מהעניין הרב שאני בעצמי גיליתי בתחום. ניתן לומר שהחכמתי גם אני מהידע של חיים בתחום הספציפי עליו הוא עובד. גיליתי בחור שאפתן ונמרץ מאוד, עם נחישות רבה להתקדם מהר, ובצורה ממוקדת".

חיים ברויער: "התרשמתי בעיקר בתחומים הפיננסיים, ביצירת תהליך של בידול מוצר בעל ערך, ובהכוונה לקהל היעד והלקוח הספציפי, תוך מחקר שוק מעמיק ויסודי, הכולל את הבנת המתחרים. אמנון מקדיש מזמנו היקר לטובת הפיתוח העסקי והשיווקי של המיזם, ואף התחברנו ברמה האישית מעבר לפן המקצועי, מה שתורם בהתקדמות עם פיתוח המוצר. גיליתי מנטור שהוא חבר טוב המעניק אוזן קשבת, מקצוען ובעיקר קודם כל מאנעטש".

אמנון, מה הם הצעדים הבאים שלדעתך הפרויקט צריך לעבור

"כעת עלינו להתמקד בשני כיוונים משמעותיים: א. בניית צוות הפיתוח והכנת אב טיפוס. ב. השגת נתונים מבוססים שישמשו להכנת תוכנית עסקית. לשם כך חיים כבר קיים מספר פגישות עם גופים שיכולים לספק נתונים בדבר גודל השוק והפוטנציאל העסקי של המערכת. במקביל, הוא ביצע בעצמו מיני סקר שוק כדי לבחון כמה יהיו מוכנים משתמשים שונים לשלם בעד שימוש במערכת. בחלק של הפיתוח, הוא נפגש עם גורמים המסוגלים לבצע את הפרויקט, וממשיך בפגישותיו עם גופים שונים. אני חייב לציין שדי הופתעתי מקצב ההתקדמות של חיים בפרויקט זה. הנמרצות שחיים מגלה יחד עם הנחישות שלו, מעודדים ביותר ונוטעים אופטימיות להתקדמות בקצב מהיר לכיוון של הכנסת משקיע ויציאה עם מוצר, בטווח זמנים לא ארוך".

חיים, מהי התוצאה הרצויה מבחינתך למיזם

"המיזם מורכב משני שלבי פיתוח: טכנולוגי ועסקי. בשלב הראשון המוצר פונה לקהל היעד הספציפי עם פיתוח רזה יחסית, הנותן מענה ספציפי ומיתוג לפי אופי השירות לו זקוק הלקוח. בשלב השני אנו נתרחב לקהלים נוספים, שם נידרש לפיתוח רחב יותר בפן העסקי והטכנולוגי.
נכון לעכשיו אנו משלימים את שלב הפיתוח הראשוני, כאשר הפיילוט למוצר הראשוני ייעשה בקרב הקהילה התומכת של המיזם, המונה קרוב ל-50 בעלי עסקים שכבר הביעו רצון להשתתף, וכבר היום מקבלים מאיתנו שירותים דומים. במקביל, אנו בקשר עם משקיעים פוטנציאלים שונים לגבי השקעה ראשונית שלהם במיזם".

עבור לתוכן העמוד