פורום מנהלי כספים ראשיים CFO

ראיון עם יהונתן ברגר VP Finance דיאלוג'יק נטוורקס Dialogic Networks (ישראל)

18/11/2012
הגדל

דיאלוג'יק נטוורקס (ישראל) היא חברה המפתחת ומספקת פתרונות חדשניים בתחום התקשורת. החברה החלה את דרכה כחטיבה עסקית בחברת ECI Telecom, חברת היי טק המתמחה בתחום פתרונות תקשורת, במיוחד בדחיסה של שיחות ברשת הטלפון. בשנת 2003, מוזגה החטיבה עם חברת IP-Verse בארה"ב והוקמה חברה חדשה בשם וראז נטוורקס, שהתמחתה בעיקר בטכנולוגיה של מתגי טלפוניה מבוססי תוכנה ומוצרי דחיסה ברשתות IP לספקי תקשורת.

בשנת 2010 התמזגה וראז נטוורקס (Veraz Networks) עם חברת Dialogic Corporation, חברה שהוקמה בקנדה ונחשבה למובילה בתחום מוצרי תקשורת לעולם ה"אנטרפרייז". המיזוג בין שתי החברות הוליד את חברת דיאלוג'יק אינק (Dialogic Inc) , שנהנית כיום מהיכולת הטכנולוגית של שתי החברות, מפתחת ומציעה מוצרים שמספקים מענה כולל לצרכנים בתחום הטלקום.

יהונתן ברגר (50), היה סמנכ"ל הכספים של חברת הבת הישראלית של וראז נטוורקס בזמן שהיא התמזגה עם חברת דיאלוג'יק. היום הוא VPF של חברת דיאלוג'יק נטוורקס (ישראל) ועדיין לא אמר את המילה האחרונה.

מהם האתגרים העומדים בפני דיאלוג'יק בהתייחס למצב הכלכלי בעולם?

"ידוע שבשנים האחרונות שוק הטלקומוניקציה סובל מתחרות עזה מצד חברות הסיניות ומירידה בהשקעות. רבים מהלקוחות מנסים להשתמש בתשתית הקיימת שיש להם במקום לרכוש מערכות חדשות. האתגר הגדול שלנו בשוק בו קיימים מתחרים רבים על כל לקוח, הוא למכור במחיר אטרקטיבי אך רווחי, חבילת פתרונות טובה יותר משל המתחרים, שימור הלקוחות הקיימים וגיוס חדשים. תמיד ישנו המתחרה שמחכה למעידה אחת שלך בכדי שהוא יוכל להיכנס לתמונה ו"לגנוב ממך את הלקוח".

משתלם לחברות טלקום למכור במחירי כניסה נמוכים? מה יוצא להם מזה?

"בשוק תחרותי כמו היום, מתחרים מוכנים לעשות כל דבר עבור דריסת רגל וחדירה, לצערי אפילו במחירי כניסה נמוכים. זאת מתוך ההבנה שברוב המקרים מדובר בהתקשרות לטווח ארוך - יספקו לו מוצר, ואחר-כך תמיכה ושירותים שונים ובהמשך יצליחו להרחיב את שורת המוצרים המסופקים לאותו הלקוח.

"אתגר נוסף הוא להמשיך ולפתח מוצרים חדשים לפי דרישה, צורך והתאמה לעולם טכנולוגי חדש, אשר מטבעו מחפש חידושים והתייעלות מתמדת. בכל רגע נתון המתחרים שלנו משווים את סלי המוצרים ובוחנים מה הם יכולים לעשות טוב יותר, לכן אנו מחויבים להמשך התפתחות בכדי לעמוד בתחרות בהצלחה. רוב הגידול השוק התקשורת מגיע מהרשתות הסלולאריות, לכן, אחד האתגרים שלנו הוא להתאים עצמנו לשוק ולדרישותיו המשתנות. בעבר התמקדנו בעיקר בשיחות קוליות וברשתות נייחות, כעת אנחנו מתמקדים בפתרונות לרשתות סלולאריות הכוללים שיפור יכולות העברת קול ותוכן. אנחנו מפתחים ומשווקים מערכות המשפרות את קיבולת התשתית הקיימת באמצאות טכנולוגיות דחיסה למיניהם. מחד מרבית חברות הסלולר מוכרות ללקוחות חבילות תקשורת במחירים הולכים ויורדים מאידך השימוש הגובר בטלפונים חכמים מגדיל את הדרישה לרוחב פס. בהתאמה, אנחנו מציעים פתרונות ליישום מידי הנותנים מענה לדרישה הגוברת לרוחב סרט, כל זאת בהשקעה קטנה יחסית לשידרוג התשתיות הקיימות.

הגעת לארץ כעולה חדש בעל תואר בחשבונאות. ספר איך השתלבת בתחום ראיית חשבון בארץ.

"גדלתי בדרום אפריקה. עליתי לארץ בשנת 1987 בעקבות התסכול שחשתי ממדיניות האפרטהייד. שם למדתי חשבונאות ועשיתי את הסטאז'. לאחר שעליתי חיפשתי עבודה בתחום כספים. כבר אז שאפתי להגיע לתפקיד CFO. זה לא היה קל, נאלצתי לרכוש שפה חדשה ובמקביל ללמוד את חוקי החשבונאות בארץ ולהבין את ההתנהלות העסקית המקומית.

" עבדתי בכמה חברות והתקדמתי, החל מתפקיד חשבונאי בכיר, דרך סגן חשב וחשב ואז הועסקתי כחשב שלPwC Consulting בישראל חברה בת של PwC בארץ . בשלב כלשהו נוצר ניגוד עניינים לפירמות רו"ח בהחזקת חברת יעוץ, כך נמכר PwC Consulting ל- IBM העולמית, כאשר רוב העובדים בארץ עברו ליבמ ישראל. כיוון שהיו ליבמ מספיק אנשי כספים, הם הציעו לי להיכנס לאגף SOX כמנהל ביקורת פנים במטרה להכין את החברה לקראת הביקורת של החברה העולמית. בסופו של דבר, כשהתקיימה הביקורת היא עברה בהצלחה רבה.

"לאחר 5 שניים בתפקיד, הרגשתי שאנו מסוגל לתרום לארגונים אחרים מהידע שרכשתי ובמקביל ביקשתי להתנסות בתחומים נוספים. לפני חמש שנים חברת וראז נטוורקס (Veraz Networks), הציעה לי תפקיד בתחום ביקורת הפנים – יישום גלובאלי של מערך הביקורת הפנימי בחברה, לקחתי על עצמי את המטלה בשמחה. כנראה שעשיתי זאת בהצלחה רבה כיוון ששמונה חודשים מאוחר יותר סמנכ"ל הכספים של וראז ישראל פרש מתפקידו והציע למנות אותי לתפקיד סמנכ"ל הכספים בארץ. כך התחלתי בתפקיד כסמכ"ל כספים, זמן קצר מאוחר יותר קיבלתי לידי גם את הניהול הפיננסי של מרבית הסניפים ב- EMEA ו- APAC. עם המיזוג עם דיאלוג'יק ב-2010, התבקשתי לקחת אחריות על סניפים אחרים של דיאלוג'יק. מאז, נוספו עוד סניפים תחת אחריותי כסמנכ"ל כספים באזור EMEA ו-APAC. בכל תחנה שעברתי בה במהלך הקריירה שלי ובכל אחד מחברות הבת שאני מנהל הכספים שלהם, רכשתי כלים ויכולות נוספים שעוזרים לי היום לבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר".

מה הם תחומי האחריות שלך בארגון?

"בכל מה שקשור לפעילות העולמית של Dialogic Inc אני הופך להיות מעורב יותר ויותר בעסקאות הגדולות והמורכבות של הארגון העולמי. בכל הסניפים שתחת אחריותי, אני מנהל ומופקד בכל מה הקשור לענייני הכספים כולל אישור עסקה, אישור מבנה העסקה, תנאי תשלום, ומתן אור ירוק לביצועה. בגלל הידע הרב שצברתי, בשילוב יתרון השפות שיש לי, אני מעורב יותר ויותר בנושא טיפול בעסקאות ברמה העולמית ופחות בתחום החשבונאות. יש רואי חשבון טובים מאוד שפועלים תחתי והם מטפלים בכל הנושא החשבונאי. בדומה לשוק הגועש שחברת Dialogic פועל בו גם תחומי האחריות שלי משתנים כל הזמן. דיאלוג'יק העולמית בוחנת את העובדים בהתאם ליכולות שלהם, ובהתאם מעמידה דרישות ותחומי אחריות לכל אחד".

כמי שנמצא בעיצומה של צמיחה אישית לצד צמיחה ארגונית, מהם האתגרים שעומדים לפניך?

" האתגר האישי הגדול ביותר, בגלל החפיפה לעולמות התוכן, הוא לא רק להתמחות בנושא המערך הכספי אלא להבין בכל דבר ודבר בארגון. להבין בייצור, בשיווק, במכירות ובכל דבר אחר. אני צריך להבין לא רק במה שלמדתי באקדמיה, אלא גם בביטוח, באבטחת איכות ובמערך טכנולוגיית המידע (IT ) בחברה. האתגר הוא להבין את כל העולמות האלה, לפעול בגמישות מחשבתית ובגמישות יצירתית, למצוא פתרונות לכל התחומים ובעצם, להוביל לסינרגטיות בארגון. בתקופה כזו של מיתון עולמי, אני משתדל לראות את התמונה הגדולה. לכן מגיעים אלי מכל התחומים בארגון ומבקשים ממני להמליץ על פתרון שיוביל לסגירת העסקה. בעולם שבו רוצים להרוויח אך גם לזכות בעסקאות עליהן מתחרות חברות רבות, אני זה שצריך לתת פתרון יצירתי, איזו עסקה כן לקבל, איפה אפשר להמשיך, מה אפשר לשנות. אני הוא זה שחייב לדעת אילו השלכות יכולות להיות לכל החלטה ואני זה שצריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן, לדאוג שהכל יהיה תקין וחוקי, להתמודד עם כל מה שקורה בכל המערך שמתחתי, למי רוצים למכור, מתי לעצור ומתי להגיב, איך אפשר להתגמש על מנת לאפשר קיום העסקה וכדומה".

אלו תכונות נחוצות לדעתך למנהל בכיר בארגון?

" לדעתי, כדי להצליח כמנהל בכיר בארגון צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית, יכולת לראות את העובדים, להבין את הצרכים והשאיפות שלהם, בשילוב עם הצרכים של הארגון. מנהל טוב צריך לבנות אתגרים ואופק עבור הצוות שלו. זה לא מספיק לומר: 'אני מנהל בכיר וזה מה שצריך לעשות', צריך לעזור, לבנות ביחד, לעודד ולטפח עובדים למצות את יכולותיהם ולהתקדם.

"כשאני מגייס עובדים אני שוקל מה אותו מועמד יכול לתרום למערכת. אין כמו ידע וניסיון ואנו לומדים אחד מהשני, לכן אני בעד איזון: צעירים לצד מבוגרים, אני חושב שמיקס בין שני העולמות הוא מאוד חשוב ותורם לארגון".

כיצד דיאלוג'יק תורמת לקהילה?

" Dialogic היא חברה בעלת אחריות תאגידית. עקב היותנו חברה גלובלית, אשר עובדיה מרבים לנסוע מטעמה אני חש כי חלה עליה אחריות חברתית ייצוגית. מעבר לכך שיש לנו עובדים רבים שעוסקים במגוון רב של פעילויות עבור הקהילה, כתאגיד, אנחנו חשים שיש לנו אחריות להדריך את העובדים שלנו איך להתנהג כשהם מייצגים את הארגון. כשאני שולח עובדים לחו"ל, אני משוחח איתם ומסביר להם שכשהם בחו"ל הם שגרירים לא רק של הארגון אלא גם של מדינת ישראל אני מבקש מהם שבדרך בה הם מתנהגים בחו"ל הם יראו את הטוב והיפה שבישראל, ישקפו את היופי שלנו בעולם כעם מיוחד, זה מאוד חשוב לנו ואנו משקיעים בכך מאמצים רבים".

כבעל תפקיד בינלאומי שנוסע בכל העולם, אתה מצליח לפנות זמן לתחביבים, למשפחה?

"אתה מוצא זמן. הבלאנס (איזון) בין עבודה לחיים פרטיים הוא מאוד חשוב. העבודה סוחפת ואני עם הבלקברי 24 שעות ביממה, יכולים להשיג אותי בכל עת ויחד עם זאת יש לי אישה וילדים. יש לי בת שסיימה צבא ולומדת כלכלה וניהול ובן חייל לפני שחרור ואני מוצא זמן להקדיש להם. אני מאוד אוהב לקרוא ספרים ובכל נסיעה מצטייד בספרים. אני מהדור הישן שאוהב לקרוא ספרים אמיתיים, לא קינדל. אני עושה ספורט, בעיקר הליכות. בתקופת הסטאז' שלי עשיתי קורס של מדריך אירובי ואחרי זה גם הדרכתי. עד היום אני אוהב ספורט, עושה קצת הליכות, מדי פעם אופני הרים, קצת שחייה, בקיצור, קצת מכל דבר. בסופי שבוע אני תמיד יוצא להליכה ארוכה עם אשתי בחוף הים ואף פעם לא מוותר על חופשה שנתית יחד. אנחנו יוצאים ביחד לסרטים, להצגות תיאטרון, גם אם קשה, מוצאים לכך את הזמן".

עבור לתוכן העמוד